خرید و فروش آنلاین بلیط اتوبوس

خرید آنلاین بلیط اتوبوس از سراسر کشور با همکاری هزاران شرکت مسافر بری با ارائه تخفیفات ویژه

خرید و فروش آنلاین بلیط اتوبوس

خرید آنلاین بلیط اتوبوس از سراسر کشور با همکاری هزاران شرکت مسافر بری با ارائه تخفیفات ویژه

مناطق زیبا و دیدنی ایران

نقاط دیدنی ایران

کشورمان ایران به قدری زیباست که اگر هر گوشه گوشه اش را بخواهیم مورد بررسی قرار دهیم و به حق هر آن چه که درباره اش صادق است را بنویسیم، هیچ متن و مطلبی یارای تحمل بار آن را نخواهد داشت. اما در کنار این زیبایی ها، در بین نقاط دیدنی ایران مکان هایی هستند که کمتر کسی فکرش را می کرده است که همچین جاذبه و مکان هایی اصلا در ایران خودمان نیز قرار گرفته باشند! بسیاری از نقاط در سراسر ایران وجود دارد که به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری به ویژه گردشگران طبیعت و گردشگری داخلی تبدیل شده است، تا جایی که همواره بسیاری از ساکنان شهرهای بزرگ به برخی نقاط همچون شمال کشور سفر می کنند اما اگر شما بدانید که در بین نقاط دیدنی ایران جاهایی هستند که اصلا وجود دارند تا ذهنیت شما را به هم بریزند و ترغیبتان کنند تا از آن ها بازید نمایید. در ادامه با ما در الی گشت همراه باشید تا با هم به معرفی و بررسی برخی از نقاط دیدنی ایران که شاید کمتر افرادی آن ها را بشناسند، بپردازیم.

ایران

کوه خواجه

برای سفر های داخلی به نقاط مختلف ایران می توانید با خرید بلیط اتوبوس ارزان از سامانه خرید آنلاین بلیط اتوبوس اطمینان سیر سفر خود را آغاز کنید و از این مناطق دیدنی لذت ببرید.

کوه خواجه را نباید صرفا کوهی ساده دانست، در واقع کوه خواجه که در سیستان قرار گرفته است، کوهی است با معماری برجسته که دقیقا به خاطر دارا بودن همین موهبت، در زمره ی نقاط دیدنی ایران قرار می گیرد. کوه خواجه در حدود ‪ ۲۰ کیلومتری جنوب غربی زابل و میانه ی دریاچه قرار گرفته است. کوه خواجه ی زابل یکی از زیبایی های طبیعی دشت سیستان با ارتفاع تقریبی ۶۰۹ متر از سطح دریا است که در حدود ۱۰۰ متر از سطح زمین فاصله دارد.

حالا فکر می کنید که این کوه چرا معروف است؟ در این کوه که یکی از شاهکارهای به جای مانده از سلسله ی باستانی اشکانیان باقی مانده است که آن را به تخت جمشید خشتی زابل معروف کرده است. اگر چه به هر حال بسیاری از قسمت‌ های این بنای خشتی به دلایلی چون عوامل طبیعی و انسانی تخریب شده است، اما باز هم می‌ توان به نوع معماری این قلعه و سبک بی نظیرش دست یافت. در این کوه باستانی آتشکده، زیارتگاه خواجه مهدی و قبرستانی از دوران های مختلف به جای مانده است. مهم ‌ترین و بزرگ ‌ترین بخش آثار باستانی در کوه خواجه، در شیب جنوب شرقی این کوه قرار گرفته است که دارای سه دیواره ی دفاعی، دروازه ی اصلی، راهروهای جانبی، حیاط مرکزی، آتشکده و از این قبیل بخش ها بوده است و به نام قلعه ی کافرون شناخته می ‌شود.

از جمله نقاط جالب توجه و دیدنی این کوه قدمگاه حضرت علی (ع) و دره ی سوخته‌ ای است که به اعتقاد مردم محلی بر اثر پرتاب ذوالفقار امام به سوی کفار در کنار کوه خواجه به وجود آمده است. با این که سندیت این مطالب مانند مزار شریف در افغانستان بیشتر به داستان ‌های اسطوره ‌ای می‌ ماند.

کوه خواجه

منطقه ی بیابانی سایه خوش

این منطقه ی بیابانی زیبا و عجیب و غریب که در لیست نقاط دیدنی ایران است دقیقا در غرب روستایی به همین نام قرار گرفته است. روستای سایه خوش از توابع بخش مرکزی شهرستان بندر لنگه است که در ۴۰ کیلومتری جنوب خمیر و ۵۵ کیلومتری بندرلنگه قرار گرفته است. برای این که به این روستا بروید، باید بدانید که دسترسی به این منطقه از طریق جاده ی ارتباطی بندر لنگه به بندر عباس ممکن است. شهرت این بیابان به این خاطر است که پس از انتشار عکس هایی از کلوت ‌های این بیابان کسی باورش نمی شد که چنین جایی هم در ایران خودمان وجود دارد! منطقه ی بیابانی سایه خوش به دلیل نزدیکی با خلیج فارس از سواحل بسیار زیبایی در کنار ذات بیابانی خود برخوردار است. در این منطقه به خاطر وجود وجود نخلستان‌ های بسیار فراوان، شما حس خواهید کرد که گویی در یک شهر فضایی قرار گرفته اید.

البتئه این ها به این معنی نیستند که این روستا تا قبل از انتشار عکس هایش ناشناس بوده اتفاقا برعکس، روستای سایه خوش که در همسایگی این منطقه قرار گرفته است، دارای قدمتی بسیار طولانی است. از آثار باستانی موجود در این روستا می‌ توان به بندحسن و کاروانسرای صفوی که محل استراحتگاه کاروانیان بوده در زمان های بسیار قدیم بوده است، اشاره کنیم.

کافی است تا شما برای بازدید از این روستا که در زمره ی نقاط دیدنی ایران آن هم ناشناخته قرار گرفته است، ۱ الی ۲ ساعت وقت بگذارد، همین!

منطقه ی بیابانی سایه خوش

آشورا ده

جزیره ی آشوراده که در لیست نقاط دیدنی ایران قرار گرفته شده است و متاسفانه کمتر کسی آنگونه که باید به آن اهمیت داده است، در غرب بندر ترکمن قرار گرفته است. درگذشته های بسیار دور، آشوراده از سه جزیره ی تقریبا به‌ هم‌ چسبیده تشکیل می ‌شده است که متاسفانه دو جزیره ی کوچک و انتهایی آن در طول قرن ‌ها به زیر آب رفته ‌اند و حالا آشوراده نیز به همین دلیل متروک و نیمه غرق شده باقی مانده است. البته با این اوصاف مسافران می ‌توانند از بندر ترکمن با قایق موتوری تنها در مدت زمان ۱۰ دقیقه ای به آشوراده برسند و از زیبایی‌ های آن لذت ببرید. باید این را درباره ی آشوراده بدانید که تا سال ‌های پیش با امکاناتی همچون پاسگاه ژاندارمری، شرکت تعاونی روستایی، مدرسه راهنمایی، مغازه، مسجد و حسینیه بیش از هزار نفر سکنه داشته است که به مشاغل دامداری، کارگری، پیشه ‌وری و ماهی گیری مشغول بوده ‌اند. هم ‌اکنون تنها کارمندان شیلات در آن ساکن هستند.

آشورا ده

مازیچال

مازیچال که در لیست نقاط دیدنی ایران نیز قرار گرفته است، نام دهکده‌ای زیبا در نزدیکی کلاردشت است که با ارتفاع ۲۶۰۰ متری، دقیقا همه را در بالای ابرها نگه می دارد. گر به دلایل طبیعی نیز پدیده اقیانوس ابر تشکیل نشود٬ وسعت دیدتان از چالوس تا نزدیکی‌های رامسر خواهد بود. اگر به دلایل طبیعی ابرهای بی پایان در آسمان مازیچال تشکیل نشود، وسعت دید شما از چالوس تا نزدیکی‌ های رامسر خواهد بود. اگر می خواهید از مازیچال دیدن کنید، حتما حداقل یک بار در پاییز به این دهکده بروید زیرا، در پاییز این منطقه فوق العاده است. برای سفر به مازیچال از جاده ی چالوس به مرزن آباد بروید و سپس به سمت کلاردشت تغیر مسیر بدهید و سپس از میدان اصلی کلاردشت حدود ۷ کیلومتر در جاده ی عباس ‌آباد برانید تا به ابتدای جاده ی مازیچال برسید. در مازیچال حتما سراغ لبنیات تازه بروید زیرا، روستاییان این روستا بیشتر به شغل دامپروری و گاوداری مشغول هستند. در منطقه ی ییلاقی به سگ‌ های گله‌ داران نزدیک نشوید، به خصوص اگر چوپان نزدیک گله نباشد.

مازیچال

باداب سورت

در لیست نقاط دیدنی ایران، چشمه ‌های باداب سورت در استان مازندران را فراموش نکنید. این چشمه از سمت جنوب به شهرستان ساری، بخش چهاردانگه، دهستان پشت کوه، روستای سورت، حدفاصل روستاهای اروست و مال خواست قرار گرفته است. این چشمه‌ ها از شمال به ارتفاعات و تپه‌ های پوشیده از جنگل‌ هایی با درختان سوزنی برگ می‌ رسد و از جنوب مشرف به دره‌ های پایین دست و از شرق در مجاورت ارتفاعات پوشیده از گیاهان بوته ‌ای و درختچه ‌ها است. باداب به معنی آب گازدار و سورت به معنی شدت اثر است. چشمه ‌های باداب سورت بعد از چشمه ی پامو کاله ترکیه به عنوان دومین چشمه ی آب شور جهان ثبت جهانی شده است. این چشمه‌ ها در ارتفاع ۱۸۴۰ متری واقع شده ‌اند و در ایران بی‌ نظیر هستند. در کشورهای ترکیه، آمریکا و نیوزلند چشمه‌ هایی شبیه باداب سورت وجود دارد.


شاید دوست داشته باشید این مطلب رو هم بخوانید:

معرفی رودخانه های زیبای ایران

باداب سورت

تنگه ی شیرز

تنگه ی شیرز به عنوان یکی از نقاط دیدنی ایران، ۵ کیلومتر طول دارد و در میان آن رودخانه ‌ای در جریان است که در دهانه ی ورودی شیرز به رودخانه ی سیمره می ‌پیوندد. این مکان با دیواره‌ هایی با ارتفاع ۱۵۰ تا ۲۰۰ متر پوشانده شده است. شیب این دیواره‌ ها با ارتفاعی کمتر از ده متر در نزدیکی روستای گُدارگَه آغاز می ‌شود و در پرتگاه هفت رَک و انتهای دره به اوج خود می ‌رسد. جالب است بدانید که فرسایش سنگ‌ ها و صخره‌ ها شکل خاصی را در این مکان به وجود آورده ‌اند. دیواره ‌های آهکی چین خورده که در اثر بارندگی دچار فرسایش شده و رگه ‌هایی از رنگ سیاه به خود گرفته ‌اند در این دره کاملا جلب توجه می‌ کنند. تنگه ی شیرز، محوطه‌ هایی باستانی از عهد حجر را نیز در خود دارد. این محوطه‌ ها همچنین شامل آثاری از زندگی غارنشینی هستند که توجه بسیاری را به خود جلب کرده اند. این جاذبه ی طبیعی به عنوان یک پدیده ی جغرافیایی منحصر به ‌فرد و یکی از جاذبه‌ های گردشگری طبیعی در ایران در نظر گرفته شده و به ثبت ملی نیز رسیده است. درختان بلوط و چنار در طول دره ی شیرز دیده می ‌شوند. از سوی دیگر دست پر سخاوت طبیعت در فصل ‌های مختلف شما را به چشیدن طعم انگور، انجیر و گلابی وحشی مهمان می ‌کند. برای بازدید از این تنگه می‌ توانید از کرمانشاه، ایلام یا لرستان به آن برسید. بهترین مسیر برای دسترسی به تنگه از طریق جاده ی اولادقبا است.

تنگه ی شیرز

به این مکان های دیدنی اما عجیب و پر ارزش در ایران بروید و از زبیایی های کشورمان ایران، لذت ببرید.

منبع : الی گشت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد