خرید و فروش آنلاین بلیط اتوبوس

خرید آنلاین بلیط اتوبوس از سراسر کشور با همکاری هزاران شرکت مسافر بری با ارائه تخفیفات ویژه

خرید و فروش آنلاین بلیط اتوبوس

خرید آنلاین بلیط اتوبوس از سراسر کشور با همکاری هزاران شرکت مسافر بری با ارائه تخفیفات ویژه

صفر تا صد وسایل مورد نیاز سفر در جاده که از یاد می روند!

یکی از شکل های متداول سفر برای ما ایرانی ها، سفرهای جاده ای است. تا به تعطیلی و چند روز بی کاری در تقویم بر می خوریم، بار و بندیل خود را می بندیم و دل به جاده می سپاریم. وسایل مورد نیاز سفر برای سفر جاده ای را برمی داریم و با ماشین شخصی حرکت می کنیم. معمولا اولین و آسان ترین مقصد راه برای سفر را انتخاب می کنیم. یک منطقه ی خوش آب و هوا مثل شهرهای شمال ایران و یا محبوب ترین مقصد برای سفرهای جاده ای را انتخاب می کنیم و با آماده کردن مختصری از مقدمات، به راه می افتیم!

حال این سفر چه با ماشین شخصی خودتان باشد یا با تورهای یک روزه و چند روزه؛ لیستی از لوازم مورد نیاز سفر برای جاده را می خواهد. وسایل سفر که داشتن برخی از آن ها ضروری است و برخی از آن ها هم اگر باشند، خوب است.

ما امروز درمجله ی گردشگری الی گشت می خواهیم تا در این مقاله، لوازم مورد نیاز سفر مخصوصا سفرهای جاده ای را مورد بررسی قرار دهیم. بنابراین چک لیست این مقاله را جلوی خود گذاشته و با خیالی آسوده تمام وسایل لازم برای سفر را بردارید. بدون اینکه وسایلی را از قلم بیندازید.وسایل مورد نیاز سفر از چمدان تا چادر

لیست کاملی از وسایل مورد نیاز مسافرت های جاده ای

نگاه سنتی ما معمولا برای سفرهای جاده ای بهترین مناطق شمال ایران برای مسافرت است. ما ایرانی ها مخصوصا تهرانی ها، به صورت ناخودآگاه برای سفر به شمال کشور همیشه آماده ایم. در جمع آوری وسایل مورد نیاز سفر مخصوصا لوازم سفر در ماشین باید لباس مناسب و راحت مناسب فصل بگذاریم. کباب پز سنتی، وسایل مسافرت برای پخت جوجه!

تنظیمات فنی ماشین، خوراکی تو راهی و وسایلی از این قبیل برداریم. با این که در اکثر اوقات این وسایل سفر به اصطلاح کار راه انداز هستند؛ اما اگر یک مسافر حرفه ای و آشنا به سفرهای جاده ای باشید؛ همیشه می دانید که هنگام جمع کردن وسایل مورد نیاز برای سفر همیشه یک جای کار می لنگد! اگر سفر شما با اتوبس هست و دارید با تور و گروهی به سفر می روی پیشنهاد می دهیم ابتدا مطلب سفر با اتوبوس چگونه است را بخوانید، سپس لوازم سفر با ماشین را آماده کنید.

در این مواقع مسافران اگر مشکلی پیدا نکنند، با خوش شانسی مسافرت خود را به پایان می رسانند. وسایل مورد نیاز سفر شاید در ابتدا لازمتان نشود اما امان از روزی که به مشکل بربخورید. احتیاط همیشه شرط عقل است! با تمهیداتی ساده می توانید خود را از مشکلات احتمالی پیش رو برهانید. در ادامه به معرفی وسایل سفر با ماشین و برای کمپینگ در جاده می پردازیم.

لیست وسایل مورد نیاز برای سفرهای جاده- وسایل مورد نیاز سفر

۱- لباس مناسب از وسایل ضروری سفر

با هر لباسی می توانید به طبیعت و سفر بروید اما نمی توان به هیچ وجه از انتخاب درست در این زمینه گذشت. اگر بخواهیم از این دید بررسی کنیم، لباس یکی از وسایل مهم سفر است که در هر فصلی متفاوت است. با توجه به فصلی که در آن به سفر می روید، لباس مناسب و کافی به همراه داشته باشید. اگر در تابستان به سفر می روید، از لباس های مناسب و منعطف، خنک و ترجیحا نخی استفاده کنید. از وسایل مورد نیاز سفر کفش های مناسب و راحت با ورودی و خروجی هوا در داخل کفش است. شلوار مناسب، دیگر لباس ها و اکسسوری ها را به اندازه حداقل دو دست بردارید.

اگر خانم هستید، از مانتوهای نخی و راحت با قد متوسط استفاده نمایید. لباس های بلند یاعث اذیت شدن شما می شود. از شال یا روسری هایی که به اصطلاح لیز نیستند و خوب و ثابت بر روی سرتان می مانند، استفاده کنید. بدیهی است که قانون لباس های مناسب در سفر در فصول سرد سال، متفاوت است.

پیشنهاد می دهیم ببرای سفر به شمال کشور از مطلب معرفی زیباترین جنگل های شمال برای مسافرت استفاده کنید.

لباس مناسب از وسایلی که برای سفر لازم است-وسایل مورد نیاز سفر

۲- کیسه خواب از لوازم مورد نیاز سفر در جاده

هم کیسه خواب و هم ملزومات همراهش مثل بالشت و پتوی مسافرتی از وسایل مورد نیاز سفر هستند. وسایل مورد نیاز که در سفرهای بک پکری یا جاده ای و ماجراجویانه خیلی کارآیی دارند. کیسه خواب برای کسانی که اهل سفرهای جاده ای هستند و می خواهند شب را در طبیعت بگذرانند، واجب است.

در بازار انواع و اقسام کیسه های خواب وجود دارد که گستره انتخاب شما را برای خرید بالا می برد. کیسه ی خواب و وسایل جانبی آن، حجم و اندازه مناسبی دارند. پس لازم نیست که نگران اشغال فضا توسط آن ها در لیست وسایل مورد نیاز سفر خود باشید. هر چند که در هر فصلی نیاز به کیسه خواب مناسب آن دما دارید اما کیسه خواب مستطیلی کیسه خوابی برای تمام فصول است. این کیسه خواب در فصل زمستان شما را تا دمای ۹٫۵ درجه ی سانتی گرادی از سرما حفظ می کند. در فصل تابستان آنچنان گرم نیست. 

اگر قصد سفر با اتوبوس را دارید پیشنهاد می کنیم باری خرید آنلاین بلیط اتوبوس و خرید بلیط اتوبوس ارزان سری به اطمینان سیر بزنید.

کیسه خواب از وسایل ضروری برای مسافرت-وسایل مورد نیاز سفر

۳- چادر مسافرتی از وسایل سفر برای شب مانی

افرادی که مسافرت های جاده ای می روند، در لیست وسایل مورد نیاز سفر به چادر مسافرتی نیاز دارند. در برابر خرید بهترین چادر مسافرتی مقاومت نکنید. چون بدون شک از لوازم ضروری سفر است! کمترین مزیت داشتن چادر مسافرتی برداشتن محدودیت استراحت در طول سفر است. اگر در طول روز خواستید چند ساعتی را استراحت کنید، به راحتی چادر مسافرتی خود را برپا کنید. در ادامه با توان و قوای بهتری سفر خود را ادامه دهید. چادرهای مسافرتی به گونه ای ساخته می شوند که برای انواع سفر به طبیعت کارایی داشته باشند.

در هنگام خرید چادر مسافرتی به این نکات توجه فرمایید:

  • فضای چادرهای مسافرتی خیلی زیاد نیست.
  • ظرفیت چادرهای مسافرتی نسبت به فضای کف این چادرها در نظر گرفته می شود.
  • به وزن خالص چادرهای مسافرتی که روی بسته بندی آن حک شده است، حتما دقت فرمایید.
  • در هنگام خرید چادر مسافرتی حتما به انداره و همچنین تعداد پنجره های چادرهای مسافرتی دقت کنید. هر چه تعداد پنجره ها بیشتر و اندازه ی آن ها بزرگ تر باشد، تهویه مطبوع تر و نور بهتر است.

چادر مسافرتی از وسایل مهم سفر

۴- غذا و تنقلات، از وسایل مورد نیاز سفر و طبیعت گردی

برای سفرهای جاده ای غذاهایی بردارید که فاسد نمی شوند. برای سفرهای جاده ای بهترین نوع غذایی که می توانید تهیه کنید، غذاهای کنسروی هستند. تنها کاری که برای خوردن غذاهای کنسروی باید انجام دهید این است که آن ها را به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید. می توانید از مواد غذایی از این دست استفاده نمایید:

  • میوه های خشک شده
  • آجیل و مغزیجات
  • ذرت بو داده
  • نودل
  • آب میوه های مدت دار

و اگر فکر می کنید که خوردن این دست از مواد غذایی را دوست ندارید، در لیست وسایل مورد نیاز مسافرت اجاق گاز سفری هم بگذارید. اگر اجاق مسافرتی دارید، مواد غذایی مثل سیب زمینی، پیاز، گوجه و از این دست به همراه داشته باشید. در سفر به راحتی می توانید یک غذای بدون زحمت و آسان بپزید. گزینه ی سیب زمینی ذغالی را فراموش نکنید. این مواد خوراکی را هم به همراه داشته باشید، خوب است:

  • قند
  • شکر
  • چای کیسه ای
  • قهوه فوری

غذا در سفرهای بک پکینگ اصول تغذیه در کوله گردی

۵- زیرانداز از وسایل لازم مسافرت

هنگام خرید لوازم سفر یک زیرانداز هم تهیه کنید. داشتن زیرانداز یکی از مهم ترین وسایل مورد نیاز سفر و استراحت است. اندازه زیرانداز کاملا به شیوه سفر رفتن شما بستگی دارد. اگر گروهی سفر می کنید، زیراندازی انتخاب کنید که برای نشستن همه افراد مناسب باشد. کسانی که مسیرهای دشوار را برای طبیعت گردی انتخاب کرده‌اند، زیراندازی سبک و نرم برای نشستن یا خوابیدن انتخاب کنند. زیرانداز مسافرتی مناسب برای کوهستان، ساحل و جنگل با هم متفاوت هستند. مدل زیرانداز کوهستان منعطف تر بوده و به خاطر اسفنجی بودنش به راحتی در کوله پشتی شما جا می شود.

خرید لوازم سفر مانند زیرانداز سفری برای شب مانی در طبیعت

۶- صندلی تاشو از وسایل مورد نیاز در سفر

اگر از طبیعت گردی بپرسید چه وسایلی برای سفر لازم است شاید نام صندلی تاشو را نشنوید. آیا صندلی تاشو در لیست وسایل مورد نیاز سفر لازم است؟ آیا نمی توان جایگزینی در طبیعت برای آن پیدا کرد؟ صندلی تاشو در سفر به طبیعت یک وسیله ی ضروری نیست اما بسیار کاربردی است. این وسیله روی کیفیت سفر شما تاثیر می گذارد. صندلی تاشو شما را از نشستن روی زمین خیس یا نشستن روی گیاهان باز می دارد.

کسانی که از حشره های ریز نگرانی دارند، حتما صندلی تاشو با خود داشته باشند. به این موضوع هم توجه کنید که این صندلی ها قیمت زیادی ندارند و وسیله ای ارزان در بین وسایل مورد نیاز سفر محسوب می شوند. پس، در خریدن آن شک نکنید.

صندلی تاشو از وسایل مورد نیاز برای مسافرت

۷- جعبه کمک های اولیه، ضروری ترین وسیله مسافرت

جعبه کمک های اولیه را همه جا داشته باشید. در خانه، در محل کار و در مسافرت. یکی از مهم ترین وسایل مورد نیاز سفر جعبه ی کمک های اولیه است. مخصوصا اگر سفر زمینی یا سفر به طبیعت را تجربه می کنید. به قول معروف حادثه هیچ گاه خبر نمی کند! پس بهترین کار احتیاط و به همراه داشتن جعبه کمک های اولیه در میان لوازم لازم برای مسافرت است.

برای رفتن به مسافرت چه چیزهایی لازم است، جعبه کمک های اولیه

۸- وسایل آشپزی در طبیعت و سفر

بدون شک در طول سفر دستتان به سمت آشپزی کردن خواهد رفت. لوازم آشپزی هم از آن دسته لوازم مورد نیاز برای سفر هستند که فضای زیادی اشغال می کنند. در هنگام خرید چنین وسایل لازم سفر انتخاب هوشمندانه ای داشته باشید. به سراغ وسایلی بروید که کمتر جای می گیرند، وزن کمی دارند و بسته بندی مناسبی دارند. کیفیت این وسایل را هم مد نظر قرار دهید.تعدادی از وسایل ضروری سفر برای آشپزی را در زیر می خوانید:

  • یک ماهیتابه در اندازه متوسط
  • یک قابلمه در اندازه متوسط
  • یک عدد دم کنی
  • اجاق سفری
  • کفگیر، ملاقه، قاشق، چاقو، در باز کن قوطی
  • لیوان به تعداد نفرات
  • بشقاب یا ظرفی برای سرو غذا
  • قهوه جوش و کتری

کسانی که اجاق گاز سفری ندارند و می خواهند با برپایی آتش غذای خود را بپزند، به سراغ مطلب «آتش روشن کردن در طبیعت» بروند.

وسایل آشپزی از وسایل مورد نیاز برای سفر

۹- وسایل خرده ریز ولی واجب در سفرهای طبیعت گردی

راستش را بخواهید این وسیله ها در هیچ دسته بندی قرار نمی گیرند ولی کاربردی هستند. به همراه داشتن این وسایل سفر به شما کمک می کند تا سفر راحت تری را داشته باشید. این وسایل عبارتند از:

نخ و سوزنفندکژل آتش زاحشره کش
عینک آفتابیضد آفتاب با SPF بالاچراغ قوهدستمال مرطوب
ژل شستشوی دستخمیر دندان، مسواک و صابونحوله سفریپول نقد
قطب نمانقشه هم کاغذی هم آنلاینکلاه آفتاب گیردستمال کاغذی
 

مایع ظرفشویی

 

سفره یک بار مصرفلوازم بهداشتیاسکاچ
بطری آب اضافهفلاسک چای و فلاسک آبماگ درب عایق حرارتی

فلاسک آب و قمقمه از وسایل لازم برای سفر

توجه کنید که وسیله نقلیه سفری شما کاملا سالم باشد. وسایل مورد نیاز سفر با هواپیما کاملا با سفرهای زمینی متفاوت است. وسایل مورد نیاز سفر را مرتب و به ترتیب نیاز در ماشین بگذارید و مسافرت را آغاز کنید. ایمنی سفرهای جاده ای را فراموش نکنید. خوانندگانی که تجربه سفر شخصی با ماشین را دارند یا در تورهای طبیعت گردی شرکت کرده اند، از وسایل مسافرت خود برای ما بنویسند. به نظر شما چه وسایلی برای سفر نیاز است که در این مقاله آن را نگفته ایم؟

منبع : الی گشت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد