خرید و فروش آنلاین بلیط اتوبوس

خرید آنلاین بلیط اتوبوس از سراسر کشور با همکاری هزاران شرکت مسافر بری با ارائه تخفیفات ویژه

خرید و فروش آنلاین بلیط اتوبوس

خرید آنلاین بلیط اتوبوس از سراسر کشور با همکاری هزاران شرکت مسافر بری با ارائه تخفیفات ویژه

شهرهای زیبای ایران برای برای سفر نوروزی

ه طور معمول عید یکی از بهترین اتفاقات در سال است. اینکه حال و هوای عید در احوال شما چه تاثیری می‌گذارد، به پای  احوالات شخصیتان می‌گذاریم. اما می‌خواهم از تفریحاتی صحبت کنم که می‌تواند سبب استفاده مفید ما از این تعطیلات نوروزی شود. معمولاً هفته اول عید به دید و بازدید خانه اقوام و فامیل می‌گذرد (بخواهید یا نخواهید، ناسلامتی دیدار سالی یک‌بار فامیل در همین موقعیت‌ها به دست می‌آید) اما در هفته دوم پیشنهاد می‌کنم برای خود برنامه‌ای متفاوت بچینید. سوال‌تان این است که عید خود را چگونه بگذرانید؟ خواهم گفت.

 

آیا برای سفر نوروزی آماده هستید

 

معمولاً پایتخت نشینان بهتر می‌دانند که در ایام عید، تهران چه آرامشی را به آغوش می‌ کشد. هر جای تهران که بخواهید بروید، از ازدحام دیگر شهرهای نوروزی خبری نخواهد بود. می‌توانید از موزه‌ ها آغاز کرده و بوستان و باغ‌ها را یک به یک پشت سر بگذارید و به انتهای کوه‌ های کلکچال برسید. بازدید از مکان‌های دیدنی تهران خود یک برنامه‌ریزی مفصل می‌خواهد. اما می‌خواهم چیز دیگری بگویم. شما با سفر کردن، تجربه‌ هایی را به دست خواهید آورد که مخصوص خودتان است. با هیچ کلام و عکس و فیلمی که از سفر گردشگران دیگر می‌بینید، نمی‌توان درک کرد، مگر خودتان تجربه کنید. برای خرید بلیط اتوبوس در تهران به سایت خرید و فروش بلیط اتوبوس اطمینان سیر مراجعه کنید و خرید بلیط اتوبوس ارزان داشته باشید.

سفر یعنی زنده بودن. این آغاز تغییرات بزرگ در زندگیتان است. بنابراین اگرچه جاذبه‌ های گردشگری تهران خود بحث مفصلی دارد اما می‌خواهم از بهترین نقاطی بگویم که بهترین زمان سفر به آنجا دقیقاً در عید نوروز است.
البته به علت ازدحامی که شهرهایی مانند مشهد، اصفهان، شیراز، یزد و... دارد، شاید آن‌طور که باید، لذت سفر را نچشید. بنابراین بهترین سفرها در نوروز، بکرترین مکان‌ها محسوب می‌شود.

 

سفر نوروزی به غرب ایران

شهرهای غرب ایران برای سفر نوروز

1. ایلام

اگر قصد سفر به غرب ایران را دارید، ایلام را انتخاب کنید. این شهر علاوه بر زیبایی محصور کننده‌ی طبیعت بکری که دارد، از آثار تاریخی نیز غنی است. از دریاچه دوقلو و رودخانه سیمره گرفته تا گورستان چنار و کبیر کوه و غارخفاش و تنگه رازیانه. آبشار گچان و سرطاف و وه ریز از جمله آبشارهای این شهر است. می‌توانید از مسیر جاده خوزستان یا لرستان به این شهر برسید. این شهر که عهده‌دار رشته کوه‌ های زیبای زاگرس است، از جهت ناشناخته ماندن آثاری که دارد، نسبت به شهرهای دیگر خلوت‌تر است. 

2. کهگیلویه و بویر احمد

شاید متعجب شوید از اینکه واقعاً این استان چه جاذبه دیدنی دارد، اما کهگیلویه و بویر احمد از زیباترین استان‌هایی است که علاوه بر طبیعت ناب و دست نخورده‌ای که دارد، اماکن و بناهای به یادگار مانده فراوانی هم در آن وجود دارد. در اینجا می‌توانید از آبشار یاسوج شروع کرده و تا آبشار تامرادی و کمردوغ پیش روید. در عبور از جاده یاسوج به سی‌سخت، تنگه زیبایی به نام تنگه گنجه‌ای می‌بینید. البته از بازدید از تنگه مهریان هم نباید غافل شد. می‌توانید یک ناهار بهاری را در کنار این دره تجربه کنید.

3. مریوان

یکی دیگر از مکان‌هایی که از هجوم مسافران نوروزی آرام مانده است، مریوان در کردستان است. یکی از زیباترین و خیره‌کننده‌ ترین دریاچه‌ هایی که می‌توان در ایران پیدا کرد، دریاچه زریوار مریوان است. هچنین وجود روستای زیبای اورامان تخت و غار کونا شم شم، دشت زیبای بیلو که پر از انبوه درختان فراوان است. ارتفاعات چهل چشمه و آبشار گویله هم گواه دیگری از زیبایی این شهر است. اگر به مریوان سفر کردید، حتماً از گیوه‌ ها و صنایع دستی آن، برای خود بردارید. گیوه‌ های مریوان در آثار جهانی ثبت شده است.

 مطالب بیشتر :

معرفی رودخانه های ایران

سفر نوروزی به جنوب ایران

سفر به جنوب ایران در نوروز

 

1. بوشهر

شاید پس از ورود به بوشهر اولین چیزی که بعد از ساحل زیبای این شهر توجه شما را به خود جلب کند، نخلستان‌های سرسبزی باشد که در شهر آب پخش قرار دارد. زمانی که شما از کوچه پس کوچه‌ های این شهر عبور می‌ کنید، بافت منحصر به فرد و قدیمی این شهر، چشمانتان را نسبت به این شهر باز نگه می‌دارد. بوشهر از جمله شهرهایی است که اگر شروع به دیدن از بناهای تاریخی و قدیمی بکنید، کوهی از اطلاعات تاریخی را  به شما اضافه خواهد کرد. این شهر با وجود بناهای تاریخی که دارد، هنوز از حضور مسافران نوروزی اشباع نشده است. 

2. طبس

یکی از شهرهای کویری که از یزد جدا شده و به خراسان جنوبی پیوسته است، برای گردشگران، حکایات زیادی برای گفتن دارد. اگر از داستان‌های جن و پری نمی‌ترسید، از دره رمز آلود کال جنی دیدار کنید. مردم این منطقه معتقدند از این دره صداهای وحشتناکی به گوش رسیده است که این صدا را به جنیان و پریان نسبت داده‌اند. یکی از بهترین دریاچه‌ های نمکی که می‌توانید بلورهای نمکی را به طور واضح در آن مشاهده کنید، رودخانه نمک طبس است. همچنین از چشمه‌ های شفا بخش گرم و آب سرد این منطقه نیز غافل نشوید. چشمه مرتضی علی که همزمان هم چشمه آب سرد و هم چشمه آب گرم محسوب می‌شود. یک راه درمان برای دردهای عضلانی و مشکلات پوستی است. 

3. چابهار

این بندر در حکم میامی در ایالت کالفرنیای جنوبی است. از روستای تاریخی تیس و بناهای آن گرفته تا کوه‌ های مینیاتوری و تالاب صورتی رنگ لیپار، کوه‌ های گل فشان و سواحل مسحور کننده بریس و گواتر، شما را مجاب می‌کند بار دیگر به این مکان زیبا سفر کنید. 

4. تفرش

سفر به زادگاه دکتر حسابی از جمله سفرهایی است که می‌توانید به خود هدیه کنید. این شهر که در استان مرکزی قرار دارد، آرشیوی از بناهای تاریخی محسوب می‌شود؛ از جمله غارهای مختلف، آب انبارهای زیبای زمان قاجار، چاه آب فشانی که هر از چندگاهی آب از آن فوران می‌ کند، همچنین مناطق سرسبز و بکری که تفرش را به یک مکان دیدنی فوق‌العاده تبدیل کرده است. روستای کوهید، آب و هوای فوق‌العاده‌ای در این زمان از سال دارد که شما را به سمت خود خواهد کشاند.

5. خوزستان

اگر تصوری از زیبایی‌های خوزستان نداشته باشید، احتمالاً با شنیدن نام خوزستان، جایی به جا مانده از جنگ، با دیوارها و بناهایی که ترکش‌های جنگ آن را زخمی کرده است، در نظرتان بیاید. اما کافیست فقط یکبار سری به دهکده سرسبز و خوش آب و هوای زراس بزنید. جایی که میان درختان بلوط و رودخانه آیرن تقسیم شده و انگار نه انگار که این مکان در آب و هوای گرم خوزستان قرار گفته است. تالاب شادگان و جزیره مینو هم از تفریحگاه‌ های خوزستان به شمار می‌رود. 

 

سفر به شمال ایران در نوروز

 

شمال کشور از جمله مناطقی است که معمولاً در تعطیلات شلوغ می‌شود. از جاده تا خود شهر، کنار دریا معمولاً ازدحام جمعیت نمی‌گذارد تا آنطور که باید، از زیبایی مکانی که در آن هستیم لذت ببریم. با این حال مکان‌هایی در شمال کشور هستند که با وجود تعطیلات، میزبان مهمانان زیادی نخواهند شد. حال سوال اینجاست: کدام مکان‌های دیدنی در شمال در نوروز خلوت است؟ 

 

سفر نوروزی به شمال ایران

1. طارم زنجان

ترکیبی از کوه و دشت، تصویری که تنها در عکس‌ها دیده‌ایم و لذت برده‌ایم. حال اگر در خود آن طبیعت بکر باشید چه احساسی خواهید داشت؟ از غار تنگه و هزار رود تا آبشارهای سرحال و درختانی با میوه‌ های رنگارنگ، از طارم، بهشتی ساخته است که روح هر انسانی را زنده می‌کند. زیباترین آتشکده و آبشار در این شهر بهشتی به چشم می‌خورد. در این سفر می‌توانید با جعبه‌ای از مرکبات به عنوان سوغاتی بازگردید. 

2. گلستان

یکی از  بکرترین مناطق در شمال ایران، دهکده جهان‌نما بوده که در 70 کیلومتری کرد کوی واقع شده است. از دشت و جنگل‌های سرسبز خاصه شمال که بگذریم، تنوع گونه‌ های جانوری و بستری از ابر در آسمان جنگل، خانه‌ هایی با سقف شیروانی، شرایط را برای مسحور کردن گردشگران و مسافران مهیا کرده است.

3. روستای پاسند، بهشهر

در شرق استان مازندران، در شهر بهشهر جنگل‌های سرسبزی به چشم می‌خورد که جنگل‌های پاسند، نام گرفته است. در کنار رودخانه‌ پاسند در روستای پاسند، این جنگل‌ها به چشم می‌خورند. جایی که هنوز دست هیچ بشر تخریب‌گری، به آن نرسیده است. جنگل‌های مه‌آلودی که شما را مسحور آب وهوا و درختانش خواهد کرد. جایی‌که تا چشم کار می‌کند، سبزی و طراوت و مه دیده می‌شود. 

4. روستای صفرا بسته

در جاده کیاشهر که به سمت آستان اشرفیه حرکت می‌کنید، بعد از تمچال به روستایی در دل طبیعت خواهید رسید که دارای پوشش گیاهی فوق‌العاده زیبا است. از فضای تونل مانندی عبور می‌کنید که از درختان انبوه و درهم تنیده توسکا بوجود آمده است، به دریای کیاشهر خواهید رسید. این منطقه هم در بهار و هم در پاییز، به خاطر درختان زنجیره‌واری که دارد، ترکیب رنگ فوق‌العاده‌ای تشکیل می‌دهد که حتماً برای ثبت آن همراه خود دوربین عکاسی ببرید. به این مکان بکر که بهتر است برای بار اول در بهار یا پاییز بروید، جوری شما را نمک گیر می‌کند که قطعاً برای بار دوم هم به آنجا سفر خواهید کرد.

5. دریاچه لفور

این مکان دقیقاً از همان مکان‌هایی است که دیدن آن حتی در عکس هم لذت بخش است. جایی که تا نروید، سکوت و زیبایی‌اش را کشف نخواهید کرد. در مسیر رسیدن به شیرگاه که بعد از فیروزکوه و پل سفید واقع شده است، در مسیر جاده سدالبرز، به این دریاچه خواهید رسید. در اینجا می‌توانید ساعت‌ها کنار دریاچه بنشینید و محو زیبایی فضا، سکوت و آرامشی که طبیعت پیشکشتان کرده است بشوید.

مطالب مرتبط : 

معرفی زیباترین جنگل های شمال برای مسافرت

تعطیلات نوروز بهترین فرصت برای سفر  رفتن است. اگر می‌خواهید به شیوه دیگری روحتان جلا پیدا کند، این بار به جای رفتن به شهرهای شلوغ، شهرها و مکان‌های دست نخورده‌ای را بیابید که نه تنها از ازدحام جمیعت خبری نیست بلکه صفای دیگری را به تجربه‌ های‌تان اضافه می‌کند. به منظور خرید اینترنتی بلیط اتوبوس به سایت اطمینان سیر مراجعه کنید.

منبع : راهینو

 

سفر به دل کوه های آلپ با قطارهای پانورامیک

سویس یکی از کشورهایی است که به واسطه خدمات بی نظیر قطارهایش شناخته شده است. برای بسیاری از توریست هایی که به این کشور اروپایی سفر می کنند تا از سفر در کوه های آلپ و تماشای دره های شگفت انگیز آن لذت ببرند، خرید بلیط قطار حکم آسان تر شدن سفر را دارد. برای نمونه تهیه بلیط قطار در سوئیس از طریق بلیت اعتباری سوئیس، کارت سوئیس و بلیت ترانسفر سوئیس نیز امکان پذیر است.

از سوی دیگر بر هیچ کسی پوشیده نیست که هیچ چیز مانند نشستن در قطارهای شیشه ای و عبور از دل کوه ها و تماشای زیبایی های خیره کننده طبیعت نمی تواند سفر را به کام مسافراش شیرین کند. این تجربه نصیب مسافرانی می شود که از قطارهای پانورامیک (Panoramic) در سوئیس استفاده می کنند. در واقع تنها در این کشور است که قطارهای پانورامیک وجود دارند تا مسافران بتوانند با نشستن روی صندلی خود منظره 360 درجه را ببینند.چنانچه تصمیم به سفر با اتوبوس داشتین می توانید برای خرید بلیط اتوبوس ارزان به سامانه رزرو آنلاین بلیط اتوبوس اطمینان سیر مراجعه کنید.

از آنجایی که سفر با قطار در سوئیس هم فال است و هم تماشا، شرکت های ریلی زیادی وجود دارند که هدف خود را بر لذت مسافران بنا نهاده اند. لذا بسیاری از این قطارها به صندلی های درجه یک تک نفره، پنجره های شیشه ای بزرگ و تهویه مطبوع هوا مجهز هستند. قاصدک 24 نگاهی به محبوب ترین قطارهای پانورامیک سوئیس انداخته است.


قطار برنینا اکسپرس (Bernina Express)


مسافران علاقه مند به سیر در طبیعت در واگن های پانورامیک قطارهای برنینا اکسپرس می نشینند و از پنجره هایی بزرگ و شیشه ای طبیعت زیبای آلپ را تماشا می کنند. این قطارها با عبور از دل کوه های آلپ، شهر chur در سوئیس را به شهر دیگری در این کشور به نام poschaivo و نیز شهر تیرانو در ایتالیا وصل می کند. قطار برنینا همچنین از یکی از مکان های ثبت شده در میراث جهانی یونسکو که یک خط آهن قدیمی(Rhaetian) است، عبور می کند.

قطارهای پانورامیک؛ سفر به دل کوه های آلپ
یکی از مهیج ترین بخش های سفر با قطارهای برنینا اکسپرس نیز همین جاست. وقتی قطار در مدت 4 ساعت، در ارتفاع بیش از 2 هزار متری از سطح زمین، از روی 196 پل و از دل 155 تونل گذر کرده و از یخچال های طبیعی شرق سوئیس به درختزارهای بلوط در جنوب کشور می رسد. اما نکته جالب در مورد قطارهای برنینا اکسپرس صندلی های راحت و سیستم راهنمای چندزبانه است که به زبان های انگلیسی، آلمانی و ایتالیایی مسافران را راهنمایی می کند.


قطار گلاسیر اکسپرس ( Glacier Express)


قطار گلاسیر اکسپرس را شاید بتوان مشهورترین قطار پانورامیک سوئیس دانست. این قطار که لقب کندترین قطار سریع السیر جهان را به دوش می کشد، دو تفرجگاه کوهستانی واقع در قلب کوه های آلپ را به یکدیگر متصل می کند: زِرمات و سنت موریتز (St Moritz). در قطارهای گلاسیر اکسپرس، مسافران بر صندلی های تک نفره می نشیند و در یک سفر 8 ساعته از تماشای یخچال های طبیعی، کوهستان ها و رودخانه های سوئیس لذت می برند. علاوه بر این، غذاهای تازه از واگن رستوران در صندلی شما سرو می شود. واگن ها نیز به تهویه مطبوع و شیشه های پانورامیک بزرگ مجهز هستند. البته برای بهره مند شدن از چنین امکاناتی باید از قبل به رزرو صندلی خود بپردازید.

قطارهای پانورامیک؛ سفر به دل کوه های آلپ

شاید بد نباشد بدانید که قدمت قطارهای گلاسیر اکسپرس چیزی در حدود 90 سال است. درست در ساعت 7:30 روز 30 ژوئن 1930، این قطار نخستین سفر خود را از زرمات (Zermatt) آغاز کرد. پس از نیم قرن، گلاسیر اکسپرس، با خرج هزینه های بسیار، 18 واگن پانورامای فرست کلاس دیگر را هم به مجموعه خود افزود. شاید همین موضوع یکی از دلایل محبوبیت این واگن های لوکس در میان مسافران باشد. به طوری که تا سال 2005، بیش از 250 هزار مسافر، سفر با این قطارها را تجربه کرده بودند.

پیشنهاد اطمینان سیر به شما، سفر با اتوبوس با خرید آنلاین بلیط اتوبوس


قطار گلدن پَس لاین (GoldenPass Line)


قطارهای پانورامیک گلدن پس لاین از شهر آلمانی زبان لوسرن (Lucerne) سفر خود را آغاز کرده و در شهر فرانسوی زبان مونترکس توقف می کنند. این قطار در ارتفاع 1008 متری از سطح دریا از دامنه کوه های پیلاتوس و نیز چندین دریاچه زیبا چون دریاچه لوسرن و دریاچه جنوا و شش دریاچه دیدنی دیگر گذر می کند. خیلی از مسافران قطارهای گلدن پس لاین ترجیح می دهند روی صندلی های سمت راست قطار بنشینند تا نمای بهتری به دریاچه های زیبای مسیر داشته باشند. به علاوه برای بسیاری دیدن اسکی سوارانی که در ارتفاعات پر از برف به اسکی مشغول هستند نیز یکی از صحنه های دیدنی است.

قطارهای پانورامیک؛ سفر به دل کوه های آلپ

آنچه باید در مورد قطارهای گلدن پس لاین بدانید این است که این قطارها مستقیم نیستند و شما مجبور به عوض کردن ایستگاه هستید. ضمن اینکه می توانید از میان گلدن پس کلاسیک و گلدن پس پانورامیک دست به انتخاب بزنید. اگر علاقه مند به فضایی مجلل و در عین حال تاریخی هستید، گلدن کلاسیک می تواند گزینه خوبی باشد. اما با سوار شدن به گلدن پانورامیک شما از پنجره های پانورامیک و صندلی های VIP فرست کلاس در جلوی قطار بهره مند خواهید شد.

از آنجا که زیبایی های طبیعت در هر چهار فصل در سوئیس چشم نواز و دیدنی هستند، این قطارها در تمام فصل ها مشتری های خود را دارند. در بهار هوای صاف، طبیعت سبز و تازه در دره های سوئیس و برف هایی که هنوز در ارتفاعات به چشم می خورند، علاقه مندان زیادی دارند. در فصل تابستان هم مسافران از پس شیشه های قطار به شکوه دریاچه ها چشم می دوزند. در پاییز و زمستان نیز تماشای ترکیب رنگ های گرم و نیز سپیدی برف کوه ها از این قطارها بسیار مهیج است.
مطلب مرتبط : جاذبه ها دیدنی اتریش

ویلهلم تِل اکسپرس (Wilhelm Tell Express)


قطارهای پانورامیک ویلهلم تل اکسپرس که از سال 2017 میلادی به گاتهارد (Gotthard) پانوراما اکسپرس تغییر نام دادند، از دل کوه های آلپ عبور کرده و شهر لوسرن را به لوگانو (Lugano) وصل می کنند. تجربه منحصر به فرد این قطارها ترکیب یک سفر دریایی با یک سفر ریلی است. مسافران سوار بر قطارهای تفریحی ویژه، مسیر لوسرن به فلولن (Fluelen) را طی کرده و سپس با واگن های فرست کلاس پانوراما و از دل تونل معروف گاتهارد به مقصد می رسند.

قطارهای پانورامیک؛ سفر به دل کوه های آلپ

برای مسافرانی که قدم به قطارهای ویلهلم می گذارند، تجربه مسیر بسیار لذت بخش است. گذشتن از دریاچه لوسرن، دریاچه اوری (Uri) که افسانه معروف ویلهلم از دل آن بیرون آمده، تونل مشهور گاتهارد، شهر قلعه ای بِلینزونا و دره های آفتابی تیسینو (Ticino) همگی از جذابیت های سفر با این قطارها به شمار می روند. ناگفته نماند که بسیاری نیز برای آب تنی در آب های گرم دریاچه لوگانو که خواص درمانی هم دارد، سوار بر قطارهای ویلهلم تل اکسپرس می شوند.

قطار Lötschberger


قطارهای پانورامیک Lötschberger در واقع قطارهای محلی هستند که از مبدأ خود در بِرن، پایتخت سوئیس، حرکت کرده و با عبور از رشته کوه های آلپ به بلوک فرانسه زبان بریگ (Brig) در والایس (vallais) می رسند. در این سفر 4 ساعت و25 دقیقه ای که نیازمند رزرو بلیط قطار هم نمی باشد، شما از روی 83 پل عبور خواهید کرد. ضمن اینکه دریاچه زیبای Oeschinen و یکی از بکر ترین دره های سوئیس یعنی دره Lotschen را هم در مسیرتان خواهید داشت. خوشبختانه قطارهای Lötschberger در تمام 365 روز سال کار می کنند، 171 صندلی درجه یک و درجه دو دارند و با سرعت 160 کیلومتر در ساعت مسافران خود را به مقصد می رسانند. تصور کنید در قطاری نشسته اید که 2700 متر از سطح دریا فاصله دارد و از دره ها و یخچال های طبیعی می گذرد. بدون شک این سفر لذت بخش ترین سفر شما خواهد بود.

قطارهای پانورامیک؛ سفر به دل کوه های آلپ

قطار چاکلت ترِین (the chocolate Train)


سوئیس به شکلات ها و قطارهایش شهره است. حالا این دو را کنار هم بگذارید تا قطار شکلات به دست آید. قطار شکلاتی که یک قطار فرست کلاس است، عازم شهر بروک می شود؛ شهری که بزرگ ترین کارخانه های شکلات سازی دنیا را میزبانی می کند. نکته جالب در مورد قطارهای شکلاتی ظاهر قدیمی آنهاست. شما سوار بر قطارهایی با طراحی داخلی مدرن اما نمایی تاریخی و با زاویه ای فوق العاده از دریاچه جنوا از شهر مونترکس سفر خود را آغاز می کنید. در ادامه به شهر کوچکی به نام Gruyeres می رسید. می توانید از قطار پیاده شده و از کارخانه های تولید پنیر و نیز قلعه های این شهر دیدن کنید. بالاخره پس از طی 100 کیلومتر و مدت زمان 10 ساعت، به مقصد خود می رسید. فراموش نکیند که به کارخانه شکلات سازی Cailler-Nestle هم نگاهی بیندازید.

قطارهای پانورامیک؛ سفر به دل کوه های آلپ

قطار سِنتوواللی (Centovalli)


خط آهن مسیر Domodossola به لوکارنو که به عنوان خط سنتوواللی نیز شناخته می شود، دو کشور ایتالیا و سوئیس را به یکدیگر متصل می کند. این قطار که فعالیت خود را در سال 1923 آغاز کرد، در مسیر خود از 22 ایستگاه از جمله روستای دیدنی اینتراگنا (Intragna) می گذرد و در مدت 2 ساعت مسافرانش را به مقصد می رساند. شاید جالب باشد بدانید که نام این قطار نیز از وجود دره های بیشمار در مسیر گرفته شده است. شاید چیزی در حدود 100 آبشار در مسیر انتظار شما را بکشد. تماشای آبشارهای بی نظیر، جنگل های بلوط و دهکده های سرسبز در راه ایتالیا به سوئیس برای هر دو کشور به عنوان یکی از راه های کسب درآمد شناخته شده است. تا جایی که تنها در سال 2010، نزدیک به 1 میلیون نفر از طریق قطارهای سنتوواللی جابجا شدند.

شاید از این مطلب هم خوشتان بیاید :

رودخانه های زیبا و دیدنی ایران

منبع : قاصدک 24

با بمبئی و جهای دیدنی بمبئی آشنا شوید

بمبئی بزرگ‌ترین مرکز فیلم‌های سینمایی هند است و به همین دلیل به «بالیوود» هم شهرت دارد. بمبئی نام خود را از یک معبد به‌نام «Mumba Devi Mandir» گرفته که در «Bori Bunde» در بمبئی قرار دارد و در زبان هندی به‌معنای ساحل خوب است. این نام را، استعمارگران پرتغالی روی این شهر نهادند. در سال ۱۹۹۶ نام این شهر، به مومبای تغییر یافت که نام یکی از خدایان زن هندی است. اما در خارج از هند، این بندر بزرگ همچنان به بمبئی معروف است. بمبئی قبلا از ۷ جزیره تشکیل شده بود؛ ۶۰ سال طول کشید تا این جزایر با هم ترکیب شده و به یک شهر ساحلی تبدیل شوند.

پیشنهاد به شما:

اگر قصد سفر با اتوبوس دارید می توانید با خرید بلیط اتوبوس ارزان از سامانه رزرو آنلاین بلیط اتوبوس اطمینان سیر به راحتی بدون مراجعه به شرکت های مسافر بری خرید اینترنتی بلیط اتوبوس داشته باشید.

بمبئی

این شهر آسیایی با وسعتی برابر ۶۰۳ کیلومترمربع و جمعیتی بالغ بر ۱۲,۴۴۲,۳۷۳ نفر، یکی از چهار شهر بزرگ و پرجمعیت کشور هندوستان است. از نظر ادیان مختلف، حدود ۸۱ درصد جمعیت در ایالت مهاراشترا هندو، ۱۶ درصد مسلمان، مسیحیت یک درصد، جینیسم یک درصد، و ادیان دیگر مانند زرتشتی و یهودی مجموعا یک درصد ترکیب جمعیتی را تشکیل می‌دهند. تعداد مسلمانان شهر مومبای چهار میلیون نفر برآورد شده‌ است. 

بمبئی پایتخت تجاری هند است که در غرب این کشور قرار دارد. به این شهر همیشه بیدار می‌گویند که هیچ وقت نمی‌خوابد و همواره شلوغ است. بمبئی در حال حاضر بزرگ‌ترین منطقه‌ی زاغه‌نشین در آسیا را دارد؛ با این حال یکی از گران‌ترین شهرهای هند است. این شهر تماما تحت فرمان ایالت ماهاراشترا است. بمبئی بزرگ‌ترین شهر هند است. محققان پیش‌بینی کرده‌اند که تا سال ۲۰۲۰ جمعیت آن به ۲۸ میلیون نفر برسد و این شهر را به پرجمعیت‌ترین شهر جهان تبدیل کند. زبان رسمی مردم، هندی و زبان‌های رایج دیگر شامل مراتی و انگلیسی می‌شود.

بمبئی

بمبئی اقلیمی نسبتا غیرمعمول دارد. برخی ماه‌ها می‌توانند بسیار مطلوب و برخی دیگر ممکن است برای گردشگران مانند کابوس باشند. ماه‌های نوامبر تا مارس بدون شک بهترین زمان سفر به این شهر محسوب می‌شوند و پیشنهاد می‌کنیم تا جایی که می‌توانید ماه‌های ژوئیه و اوت را فراموش کنید.

سیستم حمل‌و‌نقل عمومی در مومبای شلوغ است، بنابراین در ساعت پر رفت‌و‌آمد، از آن اجتناب کنید. پرکاربردترین وسایل نقلیه‌ی این سیستم شامل قطار، اتوبوس شهری، ریکشا، مونوریل و تاکسی می‌شود که برای شهری با این جمعیت نسبتا کارآمد هستند. بمبئی کشنده‌ترین شبکه‌ی راه‌آهن را دارد! این شهر جمعیت زیادی دارد و در ساعت‌های شلوغ و به‌علت نبود امکانات حمل‌و‌نقل عمومی کافی، افراد زیادی در شبکه‌ی راه‌آهن این شهر جان خود را از دست می‌دهند. قطارهای بین‌شهری بمبئی روزانه حدود ۶ میلیون نفر را جابه‌جا می‌کنند!

بمبئی

از جاهای دیدنی بمبئی می‌توان به باغ‌های معلق (Ferozeshah Mehta)، دریاچه‌ی پاوانا (River Pawana)، دروازه هند (Gateway of India)، حوض بانگانگا (Banganga Tank)، رختشوی خانه مهلکسبی دهوبی گت Mahalaxmi Dhobi Ghat، مسجد و آرامگاه حاج علی (Haji Ali Dargah)، غارهای الفنتا (Elephanta Caves)، موزه پرنس ویلز (Prince of Wales Museum)، موزه ویکتوریا (Victoria Museum)، مسجد مغول (Mogul Masjid) و... اشاره کرد که باید در تور بمبئی از آن‌ها دیدن کنید.

بمبئی علاوه بر اینکه به برندهای بین‌المللی مد شهرت دارد، میزبان تعداد زیادی بازار محلی و مرکز خرید بزرگ است؛ نظیر های استریت فونیکس (High Street Phoenix)، فونیکس مارکت سیتی (Phoenix Market City)، مرکز خرید آر سیتی (R-City Mall)، اینفینیتی مال (Infiniti Mall)، مرکز خرید اوبروی (Oberoi Mall)، مرکز خرید رگولیلا (Reghuleela Mall) و....

در این مراکز خرید می‌توانید جدیدترین لباس‌ها، شیک‌ترین وسایل منزل، نقاشی‌های نفیس، وسایل تزیینی، انواع خوراکی‌ها، زیورآلات و جواهر، انواع عود، عطر و روغن‌های معطر، عتیقه‌جات و آثار منبت‌کاری و... را به‌عنوان سوغاتی خریداری کنید.

 

 

 

 

 

صفر تا صد وسایل مورد نیاز سفر در جاده که از یاد می روند!

یکی از شکل های متداول سفر برای ما ایرانی ها، سفرهای جاده ای است. تا به تعطیلی و چند روز بی کاری در تقویم بر می خوریم، بار و بندیل خود را می بندیم و دل به جاده می سپاریم. وسایل مورد نیاز سفر برای سفر جاده ای را برمی داریم و با ماشین شخصی حرکت می کنیم. معمولا اولین و آسان ترین مقصد راه برای سفر را انتخاب می کنیم. یک منطقه ی خوش آب و هوا مثل شهرهای شمال ایران و یا محبوب ترین مقصد برای سفرهای جاده ای را انتخاب می کنیم و با آماده کردن مختصری از مقدمات، به راه می افتیم!

حال این سفر چه با ماشین شخصی خودتان باشد یا با تورهای یک روزه و چند روزه؛ لیستی از لوازم مورد نیاز سفر برای جاده را می خواهد. وسایل سفر که داشتن برخی از آن ها ضروری است و برخی از آن ها هم اگر باشند، خوب است.

ما امروز درمجله ی گردشگری الی گشت می خواهیم تا در این مقاله، لوازم مورد نیاز سفر مخصوصا سفرهای جاده ای را مورد بررسی قرار دهیم. بنابراین چک لیست این مقاله را جلوی خود گذاشته و با خیالی آسوده تمام وسایل لازم برای سفر را بردارید. بدون اینکه وسایلی را از قلم بیندازید.وسایل مورد نیاز سفر از چمدان تا چادر

لیست کاملی از وسایل مورد نیاز مسافرت های جاده ای

نگاه سنتی ما معمولا برای سفرهای جاده ای بهترین مناطق شمال ایران برای مسافرت است. ما ایرانی ها مخصوصا تهرانی ها، به صورت ناخودآگاه برای سفر به شمال کشور همیشه آماده ایم. در جمع آوری وسایل مورد نیاز سفر مخصوصا لوازم سفر در ماشین باید لباس مناسب و راحت مناسب فصل بگذاریم. کباب پز سنتی، وسایل مسافرت برای پخت جوجه!

تنظیمات فنی ماشین، خوراکی تو راهی و وسایلی از این قبیل برداریم. با این که در اکثر اوقات این وسایل سفر به اصطلاح کار راه انداز هستند؛ اما اگر یک مسافر حرفه ای و آشنا به سفرهای جاده ای باشید؛ همیشه می دانید که هنگام جمع کردن وسایل مورد نیاز برای سفر همیشه یک جای کار می لنگد! اگر سفر شما با اتوبس هست و دارید با تور و گروهی به سفر می روی پیشنهاد می دهیم ابتدا مطلب سفر با اتوبوس چگونه است را بخوانید، سپس لوازم سفر با ماشین را آماده کنید.

در این مواقع مسافران اگر مشکلی پیدا نکنند، با خوش شانسی مسافرت خود را به پایان می رسانند. وسایل مورد نیاز سفر شاید در ابتدا لازمتان نشود اما امان از روزی که به مشکل بربخورید. احتیاط همیشه شرط عقل است! با تمهیداتی ساده می توانید خود را از مشکلات احتمالی پیش رو برهانید. در ادامه به معرفی وسایل سفر با ماشین و برای کمپینگ در جاده می پردازیم.

لیست وسایل مورد نیاز برای سفرهای جاده- وسایل مورد نیاز سفر

۱- لباس مناسب از وسایل ضروری سفر

با هر لباسی می توانید به طبیعت و سفر بروید اما نمی توان به هیچ وجه از انتخاب درست در این زمینه گذشت. اگر بخواهیم از این دید بررسی کنیم، لباس یکی از وسایل مهم سفر است که در هر فصلی متفاوت است. با توجه به فصلی که در آن به سفر می روید، لباس مناسب و کافی به همراه داشته باشید. اگر در تابستان به سفر می روید، از لباس های مناسب و منعطف، خنک و ترجیحا نخی استفاده کنید. از وسایل مورد نیاز سفر کفش های مناسب و راحت با ورودی و خروجی هوا در داخل کفش است. شلوار مناسب، دیگر لباس ها و اکسسوری ها را به اندازه حداقل دو دست بردارید.

اگر خانم هستید، از مانتوهای نخی و راحت با قد متوسط استفاده نمایید. لباس های بلند یاعث اذیت شدن شما می شود. از شال یا روسری هایی که به اصطلاح لیز نیستند و خوب و ثابت بر روی سرتان می مانند، استفاده کنید. بدیهی است که قانون لباس های مناسب در سفر در فصول سرد سال، متفاوت است.

پیشنهاد می دهیم ببرای سفر به شمال کشور از مطلب معرفی زیباترین جنگل های شمال برای مسافرت استفاده کنید.

لباس مناسب از وسایلی که برای سفر لازم است-وسایل مورد نیاز سفر

۲- کیسه خواب از لوازم مورد نیاز سفر در جاده

هم کیسه خواب و هم ملزومات همراهش مثل بالشت و پتوی مسافرتی از وسایل مورد نیاز سفر هستند. وسایل مورد نیاز که در سفرهای بک پکری یا جاده ای و ماجراجویانه خیلی کارآیی دارند. کیسه خواب برای کسانی که اهل سفرهای جاده ای هستند و می خواهند شب را در طبیعت بگذرانند، واجب است.

در بازار انواع و اقسام کیسه های خواب وجود دارد که گستره انتخاب شما را برای خرید بالا می برد. کیسه ی خواب و وسایل جانبی آن، حجم و اندازه مناسبی دارند. پس لازم نیست که نگران اشغال فضا توسط آن ها در لیست وسایل مورد نیاز سفر خود باشید. هر چند که در هر فصلی نیاز به کیسه خواب مناسب آن دما دارید اما کیسه خواب مستطیلی کیسه خوابی برای تمام فصول است. این کیسه خواب در فصل زمستان شما را تا دمای ۹٫۵ درجه ی سانتی گرادی از سرما حفظ می کند. در فصل تابستان آنچنان گرم نیست. 

اگر قصد سفر با اتوبوس را دارید پیشنهاد می کنیم باری خرید آنلاین بلیط اتوبوس و خرید بلیط اتوبوس ارزان سری به اطمینان سیر بزنید.

کیسه خواب از وسایل ضروری برای مسافرت-وسایل مورد نیاز سفر

۳- چادر مسافرتی از وسایل سفر برای شب مانی

افرادی که مسافرت های جاده ای می روند، در لیست وسایل مورد نیاز سفر به چادر مسافرتی نیاز دارند. در برابر خرید بهترین چادر مسافرتی مقاومت نکنید. چون بدون شک از لوازم ضروری سفر است! کمترین مزیت داشتن چادر مسافرتی برداشتن محدودیت استراحت در طول سفر است. اگر در طول روز خواستید چند ساعتی را استراحت کنید، به راحتی چادر مسافرتی خود را برپا کنید. در ادامه با توان و قوای بهتری سفر خود را ادامه دهید. چادرهای مسافرتی به گونه ای ساخته می شوند که برای انواع سفر به طبیعت کارایی داشته باشند.

در هنگام خرید چادر مسافرتی به این نکات توجه فرمایید:

  • فضای چادرهای مسافرتی خیلی زیاد نیست.
  • ظرفیت چادرهای مسافرتی نسبت به فضای کف این چادرها در نظر گرفته می شود.
  • به وزن خالص چادرهای مسافرتی که روی بسته بندی آن حک شده است، حتما دقت فرمایید.
  • در هنگام خرید چادر مسافرتی حتما به انداره و همچنین تعداد پنجره های چادرهای مسافرتی دقت کنید. هر چه تعداد پنجره ها بیشتر و اندازه ی آن ها بزرگ تر باشد، تهویه مطبوع تر و نور بهتر است.

چادر مسافرتی از وسایل مهم سفر

۴- غذا و تنقلات، از وسایل مورد نیاز سفر و طبیعت گردی

برای سفرهای جاده ای غذاهایی بردارید که فاسد نمی شوند. برای سفرهای جاده ای بهترین نوع غذایی که می توانید تهیه کنید، غذاهای کنسروی هستند. تنها کاری که برای خوردن غذاهای کنسروی باید انجام دهید این است که آن ها را به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید. می توانید از مواد غذایی از این دست استفاده نمایید:

  • میوه های خشک شده
  • آجیل و مغزیجات
  • ذرت بو داده
  • نودل
  • آب میوه های مدت دار

و اگر فکر می کنید که خوردن این دست از مواد غذایی را دوست ندارید، در لیست وسایل مورد نیاز مسافرت اجاق گاز سفری هم بگذارید. اگر اجاق مسافرتی دارید، مواد غذایی مثل سیب زمینی، پیاز، گوجه و از این دست به همراه داشته باشید. در سفر به راحتی می توانید یک غذای بدون زحمت و آسان بپزید. گزینه ی سیب زمینی ذغالی را فراموش نکنید. این مواد خوراکی را هم به همراه داشته باشید، خوب است:

  • قند
  • شکر
  • چای کیسه ای
  • قهوه فوری

غذا در سفرهای بک پکینگ اصول تغذیه در کوله گردی

۵- زیرانداز از وسایل لازم مسافرت

هنگام خرید لوازم سفر یک زیرانداز هم تهیه کنید. داشتن زیرانداز یکی از مهم ترین وسایل مورد نیاز سفر و استراحت است. اندازه زیرانداز کاملا به شیوه سفر رفتن شما بستگی دارد. اگر گروهی سفر می کنید، زیراندازی انتخاب کنید که برای نشستن همه افراد مناسب باشد. کسانی که مسیرهای دشوار را برای طبیعت گردی انتخاب کرده‌اند، زیراندازی سبک و نرم برای نشستن یا خوابیدن انتخاب کنند. زیرانداز مسافرتی مناسب برای کوهستان، ساحل و جنگل با هم متفاوت هستند. مدل زیرانداز کوهستان منعطف تر بوده و به خاطر اسفنجی بودنش به راحتی در کوله پشتی شما جا می شود.

خرید لوازم سفر مانند زیرانداز سفری برای شب مانی در طبیعت

۶- صندلی تاشو از وسایل مورد نیاز در سفر

اگر از طبیعت گردی بپرسید چه وسایلی برای سفر لازم است شاید نام صندلی تاشو را نشنوید. آیا صندلی تاشو در لیست وسایل مورد نیاز سفر لازم است؟ آیا نمی توان جایگزینی در طبیعت برای آن پیدا کرد؟ صندلی تاشو در سفر به طبیعت یک وسیله ی ضروری نیست اما بسیار کاربردی است. این وسیله روی کیفیت سفر شما تاثیر می گذارد. صندلی تاشو شما را از نشستن روی زمین خیس یا نشستن روی گیاهان باز می دارد.

کسانی که از حشره های ریز نگرانی دارند، حتما صندلی تاشو با خود داشته باشند. به این موضوع هم توجه کنید که این صندلی ها قیمت زیادی ندارند و وسیله ای ارزان در بین وسایل مورد نیاز سفر محسوب می شوند. پس، در خریدن آن شک نکنید.

صندلی تاشو از وسایل مورد نیاز برای مسافرت

۷- جعبه کمک های اولیه، ضروری ترین وسیله مسافرت

جعبه کمک های اولیه را همه جا داشته باشید. در خانه، در محل کار و در مسافرت. یکی از مهم ترین وسایل مورد نیاز سفر جعبه ی کمک های اولیه است. مخصوصا اگر سفر زمینی یا سفر به طبیعت را تجربه می کنید. به قول معروف حادثه هیچ گاه خبر نمی کند! پس بهترین کار احتیاط و به همراه داشتن جعبه کمک های اولیه در میان لوازم لازم برای مسافرت است.

برای رفتن به مسافرت چه چیزهایی لازم است، جعبه کمک های اولیه

۸- وسایل آشپزی در طبیعت و سفر

بدون شک در طول سفر دستتان به سمت آشپزی کردن خواهد رفت. لوازم آشپزی هم از آن دسته لوازم مورد نیاز برای سفر هستند که فضای زیادی اشغال می کنند. در هنگام خرید چنین وسایل لازم سفر انتخاب هوشمندانه ای داشته باشید. به سراغ وسایلی بروید که کمتر جای می گیرند، وزن کمی دارند و بسته بندی مناسبی دارند. کیفیت این وسایل را هم مد نظر قرار دهید.تعدادی از وسایل ضروری سفر برای آشپزی را در زیر می خوانید:

  • یک ماهیتابه در اندازه متوسط
  • یک قابلمه در اندازه متوسط
  • یک عدد دم کنی
  • اجاق سفری
  • کفگیر، ملاقه، قاشق، چاقو، در باز کن قوطی
  • لیوان به تعداد نفرات
  • بشقاب یا ظرفی برای سرو غذا
  • قهوه جوش و کتری

کسانی که اجاق گاز سفری ندارند و می خواهند با برپایی آتش غذای خود را بپزند، به سراغ مطلب «آتش روشن کردن در طبیعت» بروند.

وسایل آشپزی از وسایل مورد نیاز برای سفر

۹- وسایل خرده ریز ولی واجب در سفرهای طبیعت گردی

راستش را بخواهید این وسیله ها در هیچ دسته بندی قرار نمی گیرند ولی کاربردی هستند. به همراه داشتن این وسایل سفر به شما کمک می کند تا سفر راحت تری را داشته باشید. این وسایل عبارتند از:

نخ و سوزنفندکژل آتش زاحشره کش
عینک آفتابیضد آفتاب با SPF بالاچراغ قوهدستمال مرطوب
ژل شستشوی دستخمیر دندان، مسواک و صابونحوله سفریپول نقد
قطب نمانقشه هم کاغذی هم آنلاینکلاه آفتاب گیردستمال کاغذی
 

مایع ظرفشویی

 

سفره یک بار مصرفلوازم بهداشتیاسکاچ
بطری آب اضافهفلاسک چای و فلاسک آبماگ درب عایق حرارتی

فلاسک آب و قمقمه از وسایل لازم برای سفر

توجه کنید که وسیله نقلیه سفری شما کاملا سالم باشد. وسایل مورد نیاز سفر با هواپیما کاملا با سفرهای زمینی متفاوت است. وسایل مورد نیاز سفر را مرتب و به ترتیب نیاز در ماشین بگذارید و مسافرت را آغاز کنید. ایمنی سفرهای جاده ای را فراموش نکنید. خوانندگانی که تجربه سفر شخصی با ماشین را دارند یا در تورهای طبیعت گردی شرکت کرده اند، از وسایل مسافرت خود برای ما بنویسند. به نظر شما چه وسایلی برای سفر نیاز است که در این مقاله آن را نگفته ایم؟

منبع : الی گشت

شیک ترین هتل های مشهد به همراه آدرس

با یکی دیگر از مجموعه مقالات جاذبه‌های گردشگری مشهد با شما همراه هستیم. در این مقاله قصد داریم بهترین هتل های لوکس مشهد را به شما معرفی کنیم.

سفر به مشهد یکی از سفرهای زیارتی و سیاحتی داخل کشوری هست که خیلی ها با اتوبوس به مشهد سفر می کنند، به همین علت به شما پیشنهاد میکنیم برای خرید بلیط اتوبوس ارزان تر از سامانه رزرو آنلاین خرید بلیط اتوبوس اطمینان سیر خرید کنید.

برای خرید آنلاین بلیط اتوبوس دیگه نیازی نیست به شرکت های مسافر بری مراجعه کنید و به راحتی می تونید بلیط خودتون رو رزرو کنید.

هتل های لوکس مشهد

سرزمین کهن ایران از دیرباز جاذبه‌های مختلفی را در خود داشته است. از جاذبه‌های تاریخی و جاذبه های طبیعی در زمان‌های گذشته تا جاذبه‌های گردشگری و توریستی زمان حال ،که باعث شده است ایران یکی از مقاصد گردشگری مهم در جهان محسوب گردد.

در میان بیشترین جاذبه‌های گردشگری ایران که در شهرهای مختلف قرار دارد ،بالاترین مقاصد سفر به شهرهای ایران را می‌توان به ترتیب ،شهر مشهد ،شهرهای شمال ایران و جزیره زیبای کیش است که در فصل‌های مخصوص خود ،قشر کثیری از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی که برای تفریح و سیاحت به این شهرها می‌آیند را پذیرایی می‌کنند.

همان‌طور که میدانید شهر مشهد به‌عنوان یکی از کلان‌شهرهای مهم ایران و همچنین پایتخت معنوی ایران ،سالانه بیش از ۳۰ میلیون مسافر را پذیرایی می‌کند.

شهر مشهد به دلیل میزبانی از حرم مطهر رضوی و همچنین جاذبه‌های گردشگری و توریستی متعدد همچون چالیدره ،مراکز خرید و پارک‌های مختلفی که دارد ،مقصد بسیاری از مسافران داخلی و خارجی است.

یکی از بخش‌های که در شهر مشهد بسیار موردتوجه قرارگرفته است ،ساخت‌وساز هتل و هتل آپارتمان‌های متعدد در این کلان‌شهر است تا بتواند پاسخگویی نیاز اسکان زائرین حرم رضوی باشد.

شهر مشهد با دارا بودن ۸۰ درصد هتل‌های کشور ،جایگاه ویژه‌ای در صنعت هتلداری ایران دارد و ازاین‌رو سرمایه‌گذاران بسیاری در شهر مشهد شروع به ساخت هتل‌های مجلل و پنج ستاره نموده‌اند ،که این امر باعث گردیده تا مسافران خارجی بیشتری نیز به شهر مشهد سفر کنند.

مسافرینی که به شهر مشهد سفر می‌کنند برای اقامت در مشهد می‌توانند بر اساس بودجه‌ای که برای سفر خود مدنظر دارند ،محل اقامت خود را از بین انواع اقامتگاه‌های موجود در شهر مشهد انتخاب کنند. اقامتگاه‌های گوناگونی همچون واحد اقامتی ،مسافرخانه ،مهمانسرا ،مهمانپذیر ،پانسیون ،سوئیت آپارتمان ،هتل آپارتمان و انواع هتل‌های سه ستاره تا پنج ستاره برای اسکان زائرین ساخته‌شده است.

شاید براتون مفید باشه :

نقشه راه قم به مشهد با اتوبوس

در ادامه به معرفی هتل های لوکس مشهد می‌پردازیم که این هتل‌های از مجموعه لیست هتل های مشهد است و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشند.

هتل درویشی مشهد ،مرتفع‌ترین هتل کشور

هتل درویشی مشهد - هتل های لوکس مشهد

بدون شک هتل مجلل درویشی Darvishi Hotel که یکی از هتل های پنج ستاره ایران میباشد را می‌توان یکی از بهترین هتل های لوکس مشهد نام برد. این هتل زیبا و مجلل که در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۰ افتتاح گردید ،از همان زمان افتتاح به یکی از هتل های معروف مشهد تبدیل شد و علاقه‌مندان بسیاری را پیدا کرد.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که هتل مجلل درویشی را از دیگر هتل های لوکس مشهد جدا می‌سازد، قرار داشتن این هتل در حاشیه خیابان امام رضا علیه‌السلام که اصلی‌ترین خیابان منتهی به حرم منور رضوی است ،است که فاصله‌ای کمتر از ۴ کیلومتر با حرم رضوی دارد و مسافرین این هتل می‌توانند این فاصله را در مدت‌زمان کمتر از ده دقیقه به‌طور پیاده طی کنند.

هتل درویشی مشهد - هتل های لوکس مشهد

علت دیگری که هتل درویشی را از دیگر هتل های لوکس مشهد متمایز می‌کند ،تعداد طبقات این هتل است. هتل درویشی دارای ۲۵ طبقه است که از این حیث به‌عنوان مرتفع‌ترین مرکز اقامتی کشور محسوب می‌گردد. همچنین نمای هتل درویشی به‌صورت شیشه‌ای و نمای اسپایدار است که خود ،جلوه‌ای ویژه به این هتل معروف مشهد داده است.

مسافرین وقتی در هتل درویشی که بزرگ‌ترین هتل آتریوم کشور نیز می‌باشد ،حضور دارند می‌توانند با رفتن به طبقات فوقانی هتل ،از پنجره‌های هتل شهر و صحن‌های حرم رضوی را مشاهده کنند و لحظات خاطره‌انگیزی را برای خود به وجود آوردند.

هتل مجلل درویشی استان خراسان رضوی دارای رستوران‌های مختلف و همچنین منوهای غذایی گوناگون برای هر نوع سلیقه‌ای می‌باشد که از این حیث نیز می‌توان هتل درویشی را یکی از هتل های خاص مشهد محسوب کرد. در ادامه به معرفی رستوران‌های هتل درویشی می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

هتل درویشی مشهد - هتل های لوکس مشهد

رستوران مراکشی : یکی از رستوران‌های هتل درویشی رستوران مراکشی می‌باشد که در این رستوران منوی غذاهای عربی سرو می‌گردد.

رستوران آتریوم : رستوران دیگر هتل درویشی رستوران آتریوم می‌باشد که یکی از زیباترین رستوران‌های این هتل بوده و در آن غذاهای آسیایی سرو می‌شود.

رستوران روف‌گاردن : این رستوران که بانام رستوران روف‌گاردن شناخته‌شده است از نمای چشم‌انداز طبیعت و آسمان و همچنین باغی مصفا تشکیل‌شده است و در آن انواع غذاهای بین‌المللی سرو می‌گردد.

فست فود فیروزه : این بخش از هتل مجلل درویشی هم همانند بخش‌های دیگر ،از زیبایی و امکانات ویژه خود برخوردار است و انواع فست فود ها در این بخش ارائه می‌گردد.

یکی دیگر از بخش‌های جذاب هتل درویشی ،وجود برکه‌ای در این هتل می‌باشد که فضایی بکر و ویژه را در دل این هتل ۵ ستاره مشهد به وجود آورده است.

بخش دیگر هتل مجلل درویشی ،مجموعه آبی و ورزشی این هتل می‌باشد که اولین مجموعه آبی در میان هتل های مشهد می‌باشد که به ارائه خدماتی همچون سونای خشک ،سونای بخار ،جکوزی ،حمام ترکی ،سالن بدن‌سازی ،دوش‌های اختصاصی ماساژ،ارائه خدمات انواع اسپا و ماساژ در فضایی شیک و مدرن می‌پردازد.

در هتل درویشی مشهد فضاهای تجاری بسیار زیبایی در قالب روف گاردن با طراحی زیبا نیز پیش‌بینی و ساخته‌شده است که دارای معماری تاریخی بسیار زیبایی می‌باشد. در بخش تجاری هتل درویشی شما می‌توانید انواع سوغات مشهد را با بهترین کیفیت و معتبرترین برندهای روز جهان تهیه کنید.

همچنین یکی از سرویس‌های خوب این هتل ،سرویس رفت‌وبرگشت رایگان از فرودگاه و راه‌آهن مشهد به هتل می‌باشد که آسایش خیال را برای میهمانان این هتل فراهم کرده است.

هتل درویشی مشهد - هتل های لوکس مشهد

از دیگر امکانات هتل مجلل درویشی می‌توان به سالن رستوران مجزا ،سالن صبحانه خوری،تالار با کاربری چندمنظوره،کافی‌شاپ واقع در اسپا و فست فود واقع در فضای سبز اشاره نمود که هرکدام از این قسمت‌ها ،امکانات ویژه و منحصربه‌فردی را به مهمانان خود ارائه می‌دهند.

طبق قانون هتل درویشی هزینه اقامت کودکان زیر ۳ سال رایگان می‌باشد و هزینه کودکان ۳ تا ۶ سال نیمه بهاء و بالای شش سال تمام بهاء محاسبه می‌گردد.

آدرس هتل درویشی : مشهد، خیابان امام رضا، بین امام رضا ۲۴ و ۲۶

شماره تلفن هتل درویشی مشهد : ۳۸۰۸۰-۰۵۱

 

هتل مدینه الرضا مشهد ،هتلی با معماری اصیل ایرانی اسلامی

هتل مدینه الرضا مشهد

یکی دیگر از هتل های لوکس مشهد که در نزدیکی و در آستانه ورود (کمتر از ۱۵۰ متر) به حرم شریف و نورانی امام علی ابن موسی‌الرضا (علیه الاسلام) ساخته‌شده است ،هتل مدینه الرضا Medina AlReza Hotel می‌باشد که یکی از هتل‌های پنج ستاره مشهد محسوب می‌گردد. هتل مدینه الرضا دارای محیطی فوق‌العاده زیبا به همراه معماری اصیل ایرانی بافرهنگ معنوی می‌باشد که از این حیث یکی از هتل های خاص مشهد می‌باشد.

هتل مدینه الرضا در سال ۱۳۹۲ هجری شمسی و در ۱۷ طبقه در ابتدای خیابان شیرازی ساخته و افتتاح گردید. این هتل که از موقعیت مکانی استثنایی برخوردار می‌باشد ،دارای ۳۲۵ اتاق شامل ۲۰۵ اتاق دوتخته و ۷۲ اتاق سه تخته و بقیه اتاق‌ها به‌صورت آپارتمان‌های یک خوابه و آپارتمان‌های دوخوابه است و همچنین از واحدهای تجاری ،ورزشی ،تفریحی و … نیز تشکیل گردیده است.

هتل مدینه الرضا مشهد

نزدیک‌ترین مرکز خرید به هتل مدینه الرضا ،بازار مرکزی مشهد می‌باشد که در فاصله بسیار کمی از این هتل قرار دارد و مسافرین می‌توانند علاوه بر گشت‌وگذار در این بازار، سوغاتی‌های خود را نیز تهیه کنند.

همان‌طور که در بالا اشاره شد ،هتل مدینه الرضا از امکانات مختلفی برخوردار می‌باشد که در ادامه به معرفی بخش‌های مختلف این هتل می‌پردازیم.

رستوران گردان آفتاب هتل مدینه الرضا

رستوران گردان هتل مدینه الرضا در بلندترین نقطه هتل که طبقه ۱۲+ می‌باشد قرار دارد و چشم‌اندازی ویژه به حریم مطهر و نورانی هشتمین آفتاب آسمان ولایت و امامت ، حضرت علی ابن موسی‌الرضا (علیه‌السلام) دارد. رستوران گردان آفتاب هتل مدینه الرضا که تنها رستوران گردان مشهد می‌باشد ،در هر دور چرخش به مدت ۶۰ دقیقه تمامی ۴۵۰ میهمان خود را از این منظره زیبا بهره مند می‌سازد.

هتل مدینه الرضا مشهد

رستوران‌های گل نرگس

رستوران‌های گل نرگس یک و دو که در طبقه ۱+ هتل مدینه الرضا ساخته‌شده‌اند ،با داشتن فضای آرام و دل‌نشین به ارائه انواع غذاهای ایرانی و فرنگی با توجه به ذائقه میهمانان می‌پردازد.

رستوران سنتی هتل مدینه الرضا

یکی از بخش‌های خاطره‌انگیز هتل مدینه الرضا ،رستوران سنتی این هتل می‌باشد که در طبقه ۱- و در کنار مجموعه‌های آبی هتل قرار دارد و در آن انواع غذاهای سنتی و ایرانی برای میهمانان سرو می‌گردد.

مجموعه آبی و اسپای هتل مدینه الرضا

یکی از امکانات ویژه هتل مدینه الرضا که در طبقه ۱- آن قرار دارد ،مجموعه آبی مجزا برای استفاده بانوان و آقایان به‌صورت هم‌زمان می‌باشد که از محیطی آرام و منحصربه‌فرد به همراه امکانات رفاهی و سالن بدن‌سازی و ماساژ تشکیل‌شده است.

سالن کنفرانس هتل مدینه الرضا

این سالن کنفرانس که در طبقه ۱+ هتل واقع گردیده است دارای امکانات صوتی و تصویری پیشرفته می‌باشد و برای برگزاری کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی با ظرفیت ۵۰ نفر تجهیز گردیده است.

هتل مدینه الرضا مشهد

از دیگر امکانات هتل مجلل مدینه الرضا می‌توان به مواردی همچون لابی ،کافی‌شاپ ،اتاق بازی کودکان ،واحدهای تجاری برای خرید سوغات و صنایع‌دستی مشهد ،کتابخانه ،سالن همایش ،لاندری ،پارکینگ اتومبیل در ۵ طبقه ، امکاناتی ویژه معلولین ،کارکنان مجرب که مسلط به زبان‌های انگلیسی ، آلمانی، فرانسه، عربی و تاکسی‌سرویس و ترانسفر اشاره نمود.

آدرس هتل مدینه الرضا : مشهد ،خیابان شیرازی ،نبش شارستان رضوی

شماره تلفن هتل مدینه الرضا : ۳۳۱۳۶-۰۵۱

 

هتل قصر طلایی مشهد ،لوکس‌ترین هتل مشهد

هتل قصر طلایی مشهد

یکی دیگر از لوکس‌ترین هتل های مشهد که در نزدیکی حرم مطهر رضوی قرار دارد ،هتل قصر طلایی Golden Palace Hotel می‌باشد که به‌عنوان یکی از لوکس‌ترین هتل‌های خاورمیانه در میان هتل های لوکس مشهد نیز شناخته‌شده می‌باشد. هتل بین‌المللی قصر طلایی مشهد که جزء هتل‌های ۵ ستاره مشهد است ،دارای ۲۰ طبقه می‌باشد.

هتل قصر طلایی که در شهریورماه سال ۱۳۸۹ افتتاح گردیده است ،دارای ۶۱۰ باب واحد اقامتی در تیپ‌های امپریال سوئیت، پرزیدنت سوئیت، پرنسس سوئیت، انواع آپارتمان‌های رویال، سوئیت، کانکت، دبل، سینگل، با دکوراسیون متنوع و زیبا است که نمای چشم‌نوازی را از حرم ثامن‌الحجج (ع) به میهمانان خود ارائه می‌دهد تا خاطره‌ای شیرین از سفر زیارتی به مشهد را در ذهن‌ مسافرین خود بجا گذارد.

فاصله هتل قصر تا حرم مطهر رضوی کمتر از ۱۰ دقیقه می‌باشد که میهمانان این هتل می‌توانند این مسیر کوتاه را برای تشرف به حرم امام رضا علیه‌السلام ،به‌صورت پیاده طی نمایند.

هتل قصر طلایی مشهد

هتل قصر طلایی که در دسته هتل های لوکس مشهد قرار دارد ،خدماتی مطابق با استانداردهای بین‌المللی به همراه محیطی آرام و دل‌نشین را به میهمانان خود ارائه می‌دهد و همچنین به برخی از جاذبه‌های گردشگری مشهد همچون آرامگاه نادرشاه افشار ،آرامگاه شیخ بهایی، بازار رضا، مراکز خرید و مسجد گوهرشاد نیز نزدیک بوده که همین امر به همراه قیمت مناسب اقامت در هتل ،موجب استقبال از این هتل توسط مسافرین شهر مشهد شده است.

برخی از واحدهای اقامتی هتل قصر طلایی مشهد مجهزتر و لوکس‌تر نسبت به دیگر واحدهای اقامتی این هتل می‌باشد همانند سوئیت پرزیدنت که مجلل‌ترین و مجهزترین سوئیت هتل قصر طلائی است.

سوئیت پرزیدنت هتل بین‌المللی قصر طلایی که به‌عنوان یکی از سوئیت‌های ویژه این هتل می‌باشد ،نه‌تنها فضاهای موردنیاز شما در سفر بلکه در زندگی را در بردارد. بعد از سوئیت پرزیدنت که مجلل‌ترین سوئیت این هتل می‌باشد ،سوئیت امپریال ،آپارتمان رویال و جونیور هم می‌توانند حس خوب لوکس بودن را از اقامت در این هتل در شما ایجاد کنند.

هتل قصر طلایی مشهد

هتل بین المللی قصر طلایی استان خراسان رضوی برای زوج‌های تازه مزدوج شده نیز سوئیت های ویژه‌ای را در نظر گرفته است که یکی از این سوئیت های ویژه ،سوئیت پرنسس می‌باشد که برای زوج‌های که قصد دارند ماه‌عسل خود را در شهر مشهد و در جوار حرم مطهر رضوی طی کنند بسیار مناسب بوده که این سوئیت دارای یک اتاق اصلی و خواب کانکت و اتاق ناهارخوری برای زوج‌های جوان و عروس و دامادها می‌باشد.

هتل قصر طلایی مشهد دارای ۸ رستوران با منوهای جذاب و متفاوت نیز می‌باشد که در این رستوران‌های انواع منوهای مختلف ایرانی، سنتی، دریایی و بین‌الملل از سراسر جهان در فضاهایی بسیار زیبا و خاص سرو می‌گردد. یکی از بخش‌های جذاب رستوران‌های هتل قصر طلایی این می‌باشد که شما می‌توانید قبل از ورود به رستوران با تعیین رنگ دلخواهتان چیدمانی را داشته باشید که مطابق علایق و سلیقه‌ شما ،میز چیده شود.

یکی دیگر از برنامه‌های جذاب هتل قصر طلایی مشهد ،برنامه ویژه هدیه به میهمانان در روز تولد و سالگرد ازدواجشان می‌باشد که این هتل برای میهمانانی که در این هتل اقامت دارند هم‌زمان با تاریخ ازدواج و روز تولدشان با تقدیم کیک تولد و هدیه‌ای خاص ،پذیرایی می‌کند.

علاوه بر این رسم زیبا در هتل قصر ،در دیگر ایام سال نیز همانند مناسبت‌ها و اعیاد گوناگون به میهمانان این هتل قرآن دانشنامه رضوی و مفاتیح نفیس با چاپ اختصاصی هتل هدیه داده می‌شود.

هتل قصر طلایی مشهد

از دیگر امکانات هتل قصر طلایی می‌توان به مواردی همچون سالن‌های سمینار، همایش ،آمفی‌تئاتر مجلل با سیستم‌های صوتی و تصویری روز دنیا ،مجموعه آبی استخر، سونا، جکوزی، حمام ترکی، انواع ماساژ، سالن بیلیارد، سالن بدن‌سازی، محل بازی کودکان، سالن بازی‌های رایانه‌ای، سالن‌های زیبایی، آژانس مسافرتی، خدمات راهنمای میهمان (کانسیرژ)، صرافی، بانک، کتابخانه، بیزینس سنتر، تاکسی‌سرویس، خدمات لاندری، پزشک مقیم، پارکینگ، ترانسفر فرودگاهی ،راه‌آهن و ترانسفر به حرم مطهر حضرت رضا(ع) اشاره نمود که با بالاترین سطح کیفی این خدمات به میهمانان این هتل ارائه می‌گردد.

آدرس هتل قصر طلایی : مشهد ،خیابان امام رضا (ع)، میدان بسیج

شماره تلفن هتل قصر طلایی : ۳۸۰۳۸-۰۵۱

 

هتل پردیسان مشهد ،اولین هتل کنفرانس کشور در بین هتل های لوکس مشهد

هتل پردیسان مشهد

یکی دیگر از هتل های لوکس مشهد که در منطقه‌ای خوش آب‌وهوا و دور از آلودگی‌های جوی، صوتی و ترافیکی کلان‌شهر مشهد قرار دارد ،هتل پردیسان Pardisan Hotel می‌باشد که یکی از برترین و بزرگ‌ترین هتل‌های کشور است و فضایی بالغ‌بر ۳۳۰۰۰ مترمربع دارد و در پنج طبقه و زیربنای ۲۴۰۰۰ مترمربع ساخته‌شده است.

هتل ۵ ستاره پردیسان مشهد با برخورداری از فضای سبزی کم‌نظیر خود در بین هتل های مشهد ،در سال ۱۳۸۰ مطابق استانداردهای بین‌المللی روز دنیا به بهره‌برداری رسید. هتل پردیسان به دلیل داشتن فضایی مطلوب و کیفیت بالا در ارائه خدمات در بخش‌های مختلف ،توانسته به یکی از اقامتگاه‌های معروف شهر مشهد برای میهمانان تبدیل گردد.

هتل پردیسان مشهد

هتل پردیسان در فاصله کمی از جاذبه‌های گردشگری مشهد همچون پارک کوه سنگی ،دانشگاه فردوسی و پارک ملت قرارگرفته است. این هتل که اولین هتل کنفرانس کشور نیز می‌باشد ،به‌عنوان یکی از هتل‌های معروف مشهد درزمینهٔ برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های مختلف جامعه پزشکی، بازرگانی و دانشگاهی کشوری و بین‌المللی شناخته‌شده است.

هتل پردیسان مشهد دارای ۱۶۲ واحد اقامتی شامل انواع اتاق‌های امپریال، رویال، کانکت، سوئیت دوبلکس، دبل و سینگل با دکوراسیون زیبا و منحصربه‌فرد می‌باشد که آماده ارائه خدمات به میهمانان و مسافرین شهر مقدس مشهد است.

جهت خرید بلیط اتوبوس مشهد کلیک کنید.

هتل پردیسان مشهد

هتل پردیسان مشهد دارای امکانات متعددی همچون انواع رستوران ایرانی و فرنگی بانام‌های میخک و ارکیده، کافی‌شاپ‌های گوناگون، فست فود و سفره‌خانه سنتی، سالن‌های همایش، سمینار، آمفی‌تئاتر مجلل، مجموعه آبی شامل استخر، سونا، جکوزی، حمام ترکی و انواع ماساژ، سالن بیلیارد، سالن بدن‌سازی، زمین‌بازی کودکان، آژانس مسافرتی، تاکسی‌سرویس، لاندری، پارکینگ، ترانسفر فرودگاهی و ترانسفر به بارگاه منور رضوی می‌باشد و این خدمات با بهترین کیفیت به میهمانان این هتل ۵ ستاره ارائه می‌گردد.

هتل پردیسان مشهد

بدون شک اقامت در این هتل لوکس شهر مشهد می‌تواند خاطره‌ای به‌یادماندنی از سفر به مشهد را در ذهن شما باقی گذارد.

آدرس هتل پردیسان : مشهد، بزرگراه شهید کلانتری، جنب پارک صداوسیما

شماره تلفن پردیسان : ۰۵۱۳۸۷۹۱۸۲۰

مطلب مرتبط:

معرفی بهترین هتل های قم

هتل الماس ۲ ،جدیدترین هتل در بین هتل های لوکس مشهد

هتل الماس 2 مشهد

یکی دیگر از هتل‌های ۵ ستاره مشهد که به‌تازگی در شهر مقدس مشهد ساخته و به بهره‌برداری رسیده است ،هتل الماس ۲ مشهد Diamond hotel می‌باشد که جزء هتل های لوکس مشهد محسوب می‌شود. این هتل در اسفندماه سال ۱۳۹۵ به بهره‌برداری رسیده است و جزء دسته هتل های مشهد نزدیک حرم مطهر رضوی میباشد.

هتل الماس دو مشهد دارای ۲۲۰ اتاق در ۲۶ طبقه می‌باشد که در معماری ویژه این هتل از سبک‌های گوناگونی همچون سبک ایران باستان، روسی، ترکی، رومی، آفریقایی، عربی، ایرانی، اتاق آیینه، اکو نومی و دیگر سبک‌ها استفاده‌شده است و این هتل را تبدیل به موزه‌ای از هنرهای بین‌المللی تبدیل کرده است.

هتل الماس 2 مشهد

هتل الماس ۲ که زیرمجموعه گروه هتل‌های الماس مشهد می‌باشد ،در نزدیک‌ترین نقطه به حرم مطهر رضوی واقع‌شده است و امکانات رفاهی متنوعی همچون سالن چندمنظوره، رستوران گردان و امکانات ورزشی و تفریحی کامل، ترانسفر رایگان رفت‌وبرگشت به فرودگاه، کافی‌شاپ، روف گاردن، سالن سرو صبحانه سالن ماساژ، مجموعه آبی (کودک و بزرگ‌سال) و مرکز خرید را دارا است.

هتل الماس 2 مشهد

هتل الماس ۲ دارای چهار رستوران ویژه بانام‌های فیروزه ،رستوران گردان پانوراما با دید ۳۶۰ درجه‌ای از شهر ،رستوران روف گاردن و رستوران الماس می‌باشد که در این رستوران‌ها انواع منوهای ایرانی و فرنگی برای تمامی سلیقه‌ها و ذائقه‌ها سرو می‌گردد.

هتل الماس دو دارای موقعیت مکانی استثنائی در شهر مشهد بوده و قابلیت دسترسی مهمانان این هتل را به راه‌آهن ،فرودگاه ،بازارهای شهر و جاذبه‌های تاریخی به‌سادگی فراهم نموده است.

هتل الماس 2 مشهد

همچنین در هتل الماس دو مشهد خدمات مجموعه آبی (استخر، سونا، جکوزی) سانس صبح خانم‌ها و سانس عصر آقایان به‌صورت کاملاً رایگان ارائه می‌گردد.

آدرس هتل الماس ۲ : مشهد، خیابان امام رضا(ع)، نبش امام رضا ۲۰

شماره تلفن هتل الماس ۲ : ۳۱۴۱۴-۰۵۱

منبع :به پین