خرید و فروش آنلاین بلیط اتوبوس

خرید آنلاین بلیط اتوبوس از سراسر کشور با همکاری هزاران شرکت مسافر بری با ارائه تخفیفات ویژه

خرید و فروش آنلاین بلیط اتوبوس

خرید آنلاین بلیط اتوبوس از سراسر کشور با همکاری هزاران شرکت مسافر بری با ارائه تخفیفات ویژه

جاذبه های دیدنی ایران

ایران کشور چهار فصل است و بنابراین در هر فصل آن می توان شاهد خلق یکی از شاهکارهای خداوند در طبیعت آن بود. این طبیعت به اندازه ای جادویی است که بی دلیل نیست گردشگران خارجی، ایران را به عنوان یکی از مقصد های سفر خود برای لذت بردن از جاذبه های طبیعی انتخاب می کنند. در کنار این جاذبه های طبیعی که در کویرها، دریاچه ها، دریا، کوه و دشت های آن می توان یافت، لذت از بناهای تاریخی ایران هم بعد دیگری از دلایل سفر به ایران است. با هم نگاهی به دیدنی ترین جاذبه های ایران از نگاه نشریه ی معتبر نشنال جئوگرافیک می اندازیم، با اطمینان سیر همراه باشید:

به شما پیشنهاد می کنیم چنانچه تمایل داشتید سفری با اتوبوس داشته باشید برای خرید اینترنتی بلیط اتوبوس به سامانه اطمینان سیر مراجعه کنید.

چشمه های باداب سورت در مازندران

باداب سورت نام چشمه ای دلفریب در استان مازندران و در جنوب ساری و در روستای سورت است. چشمه ی باداب سورت در واقع نوعی پدیده ی  طبیعی است که از رسوبات شدید اکسید آهن بوجود آمده است و باعث بوجود آوردن حوضچه های رنگارنگ در صدها طبقه شده است… چشم انداز پلکانی آن که مانند تراس هایی روی هم است، آن را به یکی از دیدنی ترین جاذبه های ایران تبدیل کرده است علاوه بر این، به دلیل شوری زیادی که آب این چشمه ها دارد، خواص درمانی زیادی هم برای این چشمه ها به ارمغان آورده است.

چشمه های باداب سورت در مازندران

کوه دماوند

کوه دماوند در واقع اولین اثر طبیعی ای است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. کوه دماوند که نشنال جئوگرافیک از آن به عنوان یکی از دیدنی ترین جاذبه های ایران یاد کرده است، در شعرها و کتاب هایمان در دوره های مختلفی از شکوه و عظمت ان گفته شده است. کوه برافراشته ی دماوند، به ارتفاع ۵۶۷۱ در شمال شرقی تهران قرار گرفته است و به عنوان بلندترین قله خاورمیانه شناخته می شود. کوه دماوند همانطور که گفته شد، جدای از جاذبه ی طبیعی بودنش، معنایی فرهنگی برای همه ی ما دارد و در بیشتر افسانه ها دیده می شود. اگر توانایی کوهنوردی دارید، واقعا نباید فتح دماوند را از دست بدهید، جدای از حس خوبی که فتح این قله دارد، در مسیر صعود، به گیاهان و جانوران جالب و متفاوت زیادی برخورد می کنید، تجربه ای شیرین که در دامنه ی دماوند آن را خواهید داشت.

توصیه به شما : خرید بلیط اتوبوس ارزان با اطمینان سیر

تو

کوه دماوند

دشت لوت

دشت لوت و یا همان کویر لوت، در جنوب شرقی ایران قرار دارد و پدیده ای که در آن اتفاق می افتد باعث شگفت انگیز کردن آن شده است. طوفان های شنی که در این دشت اتفاق می افتد، باعث حرکت ماسه ها می شود که مثل این پدیده در سیاره ی مریخ دیده شده است و به همین دلیل اهمیت زیادی دارد. دشت لوت در سال ۲۰۱۶ به عنوان یک اثر طبیعی منحصر بفرد، در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد. علاوه بر این، دشت لوت، رکورد دار داغ ترین مکان روی زمین با درجه حرارت ۷۰٫۷ درجه ی سانتیگراد هم بوده است.


دشت لوت

دریاچه ارومیه

این دریاچه در شمال غربی ایران قرار دارد و یکی از دیدنی ترین جاذبه های ایران از دید نشریه نشنال جئوگرافیک است. متاسفانه این دریاچه در دهه ی اخیر با بحران بسیار جدی ای روبرو بوده است.

دریاچه ارومیه

برگرفته از سایت : الی گشت
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد